به گزارش ایرنا محمد ابراهیم فروزانی سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اضافه کرد: ارتباط ویژه بین شهرهای مختلف تاریخی و مذهبی در کشور اهمیتی خاص دارد اما متأسفانه در این زمینه برنامه ریزی حرفه ای صورت نگرفته است.
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: تهیه و تنظیم طرح های پژوهشی و تحقیقی در موضوع حفاظت از بناها و بافت های تاریخی، دسترسی به مجموعه آستان حضرت احمد بن موسی علیه السلام و توسعه آن از اهمیت کلیدی برخورداراست.
فروزانی بیان کرد: توسعه میراث تاریخی و فرهنگی شهری باید با یکدیگر تلفیق شود که این موضوع موجب زمینه سازی بهتر برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی می شود.
وی به ارائه نمادهایی ازالگوی صحیح و اصیل شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی با اولویت سه شهر مذهبی شیراز، قم و مشهد اشاره کرد و افزود: به موضوع شهرسازی و معماری مذهبی در سبد ملی زیارت پرداخته شده است و این مساله باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.
فروزانی ادامه داد: این شهرهای تاریخی بر مبنای حرم های امام زادگان شکل گرفته اما کیفیت و سبک زندگی امروز ما با 100سال پیش مطابقت ندارد و بر این اساس به مدلی از شهرسازی و معماری اسلامی نیازمندیم که بتواند همه ضرورت های زندگی کنونی را در برگیرد و هویت و اصالت گذشته را با تولید کند.

** دهه کرامت زمینه تمرین نشاط و شادی و محبت است
معاون استانداری فارس همچنین گفت: دهه کرامت به برکت اهل بیت در کشور زمینه ای برای تمرین نشاط، شادی و توسعه محبت بین مردم است.
فروزانی افزود: محور برنامه ریزی های صورت گرفته با هدف مشارکت همه دستگاه های دولتی و عمومی است و نگاه مردمی و افزایش مشارکت آنان در این زمینه رویکرد و سیاست اصلی ستاد هماهنگی بوده است.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت افزایش شادی نشاط و شادی مطابق سنت و هویت ایرانی اسلامی، اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، زمینه ایجاد محبت بین آحاد مختلف مردم بیش از پیش احساس می شود.
وی ادامه داد: با در نظر گیری الگوی محبت اهل بیت علیهم السلام باید همدلی و هماهنگی بین مردم افزایش یابد.
فروزانی با اشاره به نبود الگوی مناسب شادی در کشور این مشکل را ناشی از حوادث و دگرگونی های بزرگ تاریخی دانست و عنوان کرد: کشور ما همواره گرفتار هجمه دشمنان بسیاری بوده است و با وجود جامعه جوان فرصتی برای تمرین نشاط و شادی نداشته و آن را تمرین نکرده است.
دهه کرامت از اول تا 11 ذیقعده فاصله زمانی میلاد امام رضا(ع) تا تولد حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر گرامی این امام نامگذاری شده که امسال مصادف با 24تیر تا سوم مرداد است.
در این دهه همچنین بیست و نهم تیر (ششم ذیقعده) روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.