مهندس الله بخش نظرپور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:یک کولر آبی روشن در طول شبانه روز 300 لیتر آب مصرف می کند و این کولرها در زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دارند و حجم وسیعی از آب دراین کولرها تبخیر می شود.
مدیر عامل شرکت آبفای شیراز ادامه داد : اصلاح فرایند مصرف آب در کولرهای آبی قرار دادن این کولرها زیر سایبان و تعمیر شناور و مجاری خروج آب از کولرها کمک بزرگی به حفظ منابع آبی می کند.
وی ادامه داد: با دقت در نصب، کنترل و نگهداری کولرهای آبی می‌توان بخش عمده ای از کمبود آب شهروندان را که با مشکل مواجه ‌هستند حل و از تابستان پر تنش امسال عبور کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: برای گذر از کم‌آبی و جلوگیری از نوبت‌بندی آب در تابستان امسال باید در یک خانواده 4 نفره، مصرف ماهیانه آب به 14 مترمکعب در ماه برسد و بیش از این مقدار، نشان‌ دهنده پرمصرفی است.
نظرپور کمبود منابع آبی را یک خطر جدی دانست و گفت: این موضوع لزوم دقت در مصرف آب را دوچندان می‌کند و با توجه به اینکه در فصل گرم و آغاز تابستان قرار داریم ، باید تمام تلاش خود برای جلوگیری از هرگونه هدر رفت آب انجام دهیم.
وی بیان کرد: اگر از منابع آب به درستی استفاده نشود و سرانه مصرف شهروندان همچنان بالا باشد، قطعاً در برخی مناطق شهر شیراز در تابستان امسال با قطعی آب مواجه خواهیم شد.
نظرپور به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت : تأمین آب در شرایط کنونی بسیار دشوار است و امیدواریم که باصرفه جویی‌هایی که انجام می‌شود کمبود آب شرب موردنیاز در شیراز جبران شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آب شیراز از شهروندان خواست تا درهفته جاری توجه بیشتری به الگوی بهینه مصرف آب و صرفه جویی در مصرف داشته باشند زیرا طی روزهای هفته جاری در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش مصرف آب در شیراز هستیم.
این مقام مسئول اضافه کرد : عمق چاه های آب در کلان شهر شیراز به 150 متر رسیده است، عمیق تر شدن چاه ها قطعا روی کیفیت و کمیت و هزینه های تامین آب تاثیر می گذارد.
وی ادامه داد: 85 درصد از مصرف آب شیراز در حوزه خانگی است، مردم می توانند با راهکارهای ساده و ابتکار و خلاقیت در برخی از مصارف آب صرفه جویی کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز شهروندان را به جدی گرفتن مقوله مصرف بهینه فراخواند وگفت:باصرفه جویی ومصرف بهینه می توان امید داشت که تابستان امسال بدون نوبت بندی آب در شیراز سپری شود، شیراز در زمره شهرهای خشک و کم آب است و وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری در مناطق بالا دست این کلان شهر موقعیت مناسبی برای تابستان امسال رقم نزده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.