مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هدایت روستاییان استان به سمت مدیریت مصرف، در عبور از چالش های ناشی از کم آبی مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از رشت،  محبعلی رنج‌ور با بیان اینکه آگاهی بخشی و انعکاس درست واقعیّات و مباحث مرتبط با مشکلات آب استان، موجب اهتمام بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب می شود، افزود: همواره مشترکان روستایی در گذر از بحران کم آبی، همراه شرکت آبفار بوده اند. 
وی اظهارداشت: اگر مردم  در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند، امکان تامین پایدار آب شرب برای همگان وجود خواهد داشت. 
وی افزود: بدون شک کم آبی و مسائل مربوط به آن، موجب برهم خوردن جوّ روانی جامعه و معضلات زیادی می شود. 
رنج ور، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان، گفت: با ورود مسافران، جمعیت شناور استان چندین برابر شده که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب گردشگران و مشترکان از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
وی افزود: اگر هریک از مشترکان روستایی استان فقط یک درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند، نیاز آبی 3 هزار خانوار تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آبی، مدیریت مصرف آب شرب از ضروریات خانواده هاست.
وی، با تاکید بر استفاده درست از آب در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی، گفت: با توجه به نقشی که بانوان در خانه دارند و بیشتر از آب استفاده می کنند، باید علاوه بر پرهیز از استفاده بی رویه، صرفه جویی در مصرف آب را نیز به فرزندان خود آموزش دهند. 
وی افزود: جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی کمترین میزان صرفه جویی، در تداوم خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی موثر است. 
رنج ور، با اشاره به نقش رسانه ملی و ارباب جراید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب و پرهیز از اسراف، تصریح کرد: اگر مشترکان محترم، آب را به اندازه و درست مصرف کنند، قطعاً چالش های کمتری را شاهد خواهیم بود. 


وی خاطرنشان کرد: رفع بحران های آب شرب نیازمند همکاری و مشارکت همگانی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.