به گزارش ایرنا فریبرز رضازاده یکشنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن شیراز افزود: در زمینه صنایع شیمیایی 729 پروانه بهره برداری در فارس داریم که اشتغالزایی بیش از 20 هزار نفر را در پی داشته است.
وی اظهار داشت: درست است که سازمان صنعت،معدن وتجارت در ارائه آمارهای صحیح وکامل در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی ضعف هایی دارد لیکن هم اکنون این سازمان طرحی برای به روزرسانی آمار واحدهای صنعتی، در دست اجرا دارد که می تواند کمک شایانی در زمینه بانک اطلاعاتی دقیق و بروز باشد.
همچنین امین عربی مشاور استاندار فارس در امور نفت وگاز گفت: ریسک سرمایه گذاری در صنایع شیمیایی در کشور ما بسیار بالاست که این ریسک تنها متعلق به کشور ما نیست.
وی ادامه داد: با توجه به جنگ تجاری بین اروپا و امریکا ،این ریسک در اروپا هم خیلی بالاست.
مشاور استاندار فارس در امور نفت وگاز گفت:به نظر می رسد الآن باید سیاست جانشینی واردات مورد توجه قرار گیرد و صنعتگران هم استراتژی هایشان را براساس این سیاست تنظیم کنند.
عربی افزود : توسعه شرکت هایی که بازده صعودی نسبت به مقیاس داشته باشند، مورد تاکید است. اگر میزان تولید و فناوری های این شرکت ها کمتر شود ،قطعا این شرکت ها تبدیل به واحد های کوچکتر خواهند شد.
علیرضا ظهیر امامی رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن شیمیایی استان نیز گفت: خیلی بیشتر از اینها دارای ظرفیت هستیم و باید این ظرفیت های بالقوه را محقق کنیم.
وی افزود:ما تولیدکنندگان و صنعتگران نسبت به سرنوشت خودمان بی تفاوت نباشیم و به سهم خودمان قسمتی از وقت مان را صرف مسئولیت های اجتماعی مان کنیم و عرصه را برای افرادی که دارای صلاحیت و اهلیت لازم در حوزه صنعت نیستند، خالی نکنیم.
ظهیر امامی گفت:برای شناخت وضعیت موجود باید اقدام کرد. یکی از مهمترین وظایفی که ما در انجمن تخصصی صنایع همگن شیمیایی استان تعریف کرده ایم شناسایی وضع موجود شرکت های فعال در حوزه صنایع شیمیایی استان است. در این زمینه ما نیاز به دریافت آمارهای صحیح از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت داریم.
وی گفت:چشم به یاری سازمان صنعت و معدن و تجارت داشتیم چرا که اصل و اساس هرگونه برنامه ریزی ،مبتنی بر آمار صحیح است.
ظهیرامامی افزود: تا زمانی که آمار درست و دقیقی در یک حوزه نداشته باشیم هرگونه برنامه ریزی، بی فایده و حتی انحرافی خواهد بودو بعضاً مارا از هدفمان دور می سازد و دچار انحراف و شکست خواهد کرد.
در این جلسه، اعضا تصمیم به راه اندازی کارگروه تخصصی صنایع شیمیایی در اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن شیراز گرفتند که علیرضا ظهیرامامی، مسعودبهمن پور، فریبرز رضازاده ، فریدون فرقانی، سعید سوخکیان، اسدپور، مکارم، ، سعادت فرد و کتیبه به عنوان اعضای این کارگروه مشخص شدند.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.