به گزارش ایرنا جلیل حسنی، چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان لارستان افزود: از این میزان اعتبار 150
میلیارد ریال از محل اعتبارات سه درصد درآمد نفت و گاز و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی های استانی است.
وی بیان کرد: این اعتبارات در سر فصل هایی از جمله توسعه خدمات شهری و روستایی، حوزه آب، برق، طرح های هادی روستایی، راه، پوشش فرستنده های رادیویی و تلویزیونی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهداشت و سلامت، ورزش، کشاورزی و منابع طبیعی هزینه خواهد شد.
حسنی بیان داشت: محیط زیست، امور عشایر، حمل و نقل، اوقاف و امور خیریه، فنی و حرفه ای، بهسازی گلزار شهدا، بنیاد شهید، بهزیستی و صنعت و معدن از دیگر حوزه هایی است که این اعتبارات برای آنها هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه در توزیع این اعتبارات، تکمیل طرح های نیمه تمام این شهرستان در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استانی، اعتبارات برای طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا که یکی از سیاست های مهم دولت است، هزینه می شود.
فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: با توجه به گستردگی این شهرستان و برخورداری از 6بخش و هشت شهر و همچنین وضعیت آب و هوای این منطقه، ضروری است که مسئولان لارستان در جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی با جدیت عمل کنند.
حسنی، مدیریت بهینه، جلوگیری از فرسایشی شدن اقدامات و نظارت مستمر بر نحوه هزینه کردن اعتبارات را از عمده وظایف مدیران برای جذب اعتبارات دانست و اظهار داشت: هنر مدیران این است که از اعتبارات و امکانات محدود موجود بیشترین بهره را داشته باشند.
فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع کمبود منابع آب در این شهرستان گفت: اگر برای کم ‌آبی شهرستان چاره اندیشی نشود، بدون تردید با مشکل جدی رو به‌ رو خواهیم شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان نیز در این نشست بیان کرد: در توزیع این اعتبارات، طرح های نیمه تمام این شهرستان در حوزه های آب، راه، بهداشت و بهسازی روستایی، مدیریت بحران، آبفای روستایی و شهری، طرح های هادی و صدا و سیما در اولویت قرار دارند.
علی اصغر علی پور افزود: مقرر شده 75درصد اعتبارات سه درصد درآمد نفت و گاز به حوزه های یاد شده اختصاص یابد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.