حسین شبانی نژاد، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: همچنین وجود کارخانه آلومینیوم جنوب که هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال ساخت است و امکان ارایه طرح های تولیدی کارشناسی شده در صنایع پایین دست این کارخانه می تواند به جذب سرمایه در این شهرستان و به تبع آن به ایجاد بنگاه های اقتصادی کمک کند و زمینه اشتغال پایدار را برای شهرستان لامرد و حتی استان فارس فراهم سازد.
وی ادامه داد: با هدف عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق رونق اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال، کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد با محوریت فرمانداری و با حضور کارشناسان، متخصصان و نخبگان حوزه صنعت و همچنین مسئولان صنایع و دستگاه های اجرایی شکل گرفته است.
شبانی نژاد اظهار کرد: ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در شهرستان لامرد، ارایه طرح ها و بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و خدماتی در این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی لامرد و همچنین تسریع در صدور مجوزها و حمایت های لازم از سرمایه گذاران از مهمترین اهداف این کمیته به شمار می آید.
او گفت: در نخستین نشست کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد که در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد بر موضوع انجام هماهنگی های لازم برای اهتمام ویژه به حوزه سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان لامرد تاکید و مقرر شد مسئولان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد بر اساس فعالیت ذاتی خود فرصت های سرمایه گذاری را با توجه به نیاز کشور هر چه زودتر تهیه کنند.
فرماندار لامرد ادامه داد: به سبب محدود بودن اختیارات مسئولان این شهرستان، پیشنهاد شد برای شتاب بخشیدن به روند کسب مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران، در صورت صلاحدید استان از طریق استانداری فارس در ارتباط با موضوع تفویض اختیار مدیران و تمرکززدایی در این زمینه چاره اندیشی شود.
شبانی نژاد افزود: همچنین در این نشست قرار شد با استانداری فارس رایزنی شود تا یکی از نشست های کارگروه جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به شهرستان لامرد اختصاص یابد.
او گفت: دادن مهلت یک‌ ماهه به مدیران دستگاه های اداری شهرستان لامرد برای شناسایی فرصت های مناسب سرمایه گذاری در این شهرستان از دیگر مصوبات این نشست بود.
شبانی نژاد افزود: نحوه برگزاری همایش استانی ارایه فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با هماهنگی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس در آینده از دیگر مواردی بود که در نخستین نشست کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد مطرح شد.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.