به گزارش ایرنا سید احمدرضا دستغیب، دوشنبه در حاشیه بازدید از تقاطع سه سطحی امیرکبیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با وجود کمبود نقدینگی، رکود ساخت و ساز و کاهش درآمد، شهرداری شیراز هفته ای 20 میلیارد ریال به طرح های عمرانی تزریق می کند تا سرعت تکمیل طرح ها افزایش یابد.
دستغیب اظهار کرد: تقاطع سه سطحی امیرکبیر- مطهری - رحمت از طرح های شاخص شهرداری شیراز است که تاکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با رفع مشکل تملک املاکی که در مسیر این طرح قرار دارند، این پروژه با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه در کنار تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام، ساخت پروژه های دیگری نیز در شیراز آغاز می شود، گفت: طرح بازآفرینی محور زندیه با هدف احیای بافت تاریخی فرهنگی شیراز و رونق گردشگری این شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد که این طرح شامل 20 پروژه است که به صورت باغ، پارک و موزه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
پیشتر شهرداری شیراز اعلام کرده بود که، 97 درصد از بودجه عمرانی سال 97 این نهاد به تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی اختصاص یافته است.
بنا به گفته دست اندرکاران این شهرداری، تکمیل پروژه تقاطع سه سطحی امیرکبیر- مطهری - رحمت به دلیل موقعیت مکانی خاص خود که در ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر واقع شده، از اهمیت بالایی برخوردار است که افتتاح آن تحول بزرگی در بازگشایی و تسهیل ترافیک ورودی شهر شیراز، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد می کند.
این پروژه سه سطحی پروانه‌ای شکل با هفت پل و به طول پنج کیلومتر، در حال حاضر از جمله بزرگترین طرح های عمرانی شهر شیراز است که از نظر ابعادی 6برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و 2 برابر تقاطع میدان معلم است.
پروژه سه سطحی مطهری- امیرکبیر- رحمت با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.