به گزارش ایرنا سید احمد رضا دستغیب، شنبه در نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی استان فارس در شیراز، افزود: اگر چه از برنامه دوم توسعه، واگذاری 23 تصدی دولتی در دستور کار قرار گرفته اما تا امروز که در برنامه ششم قرار داریم این اتفاق روی نداده است.
وی ادامه داد: اجرا نشدن این مهم نشان می دهد که یا شهرداری ها آمادگی و انگیزه ای برای به عهده گرفتن این مسئولیت ها را ندارند و یا اینکه دولت هم به عنوان حاکمیت چندان رضایت و علاقه ای ندارد که بخشی از مسئولیت خود را به شهرداری ها واگذار کند.
او گفت: اما باید پذیرفت که نجات اقتصاد کشور و بروکراسی دولتی ما را به این سمت خواهد برد که بخشی از وظایف دولتی خود را به بخش خصوصی و شهرداری ها واگذار کنیم و امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.
دستغیب افزود: باید به مردم اعتقاد و اطمینان کامل داشته باشیم و روز به روز براین اعتماد بیافزاییم چرا که این مردم هستند که می توانند حکومت ها را از خطرات و تهدیدها مصون دارند.
وی گفت: همچنان که ادعا داریم شوراها باید عملکرد خود را به مردم ارایه دهند که این کار را هم کرده اند، سایر دستگاه ها و نهادهای حکومتی هم باید عملکرد خود را به مردم اعلام کنند.
او اظهار کرد: در انتخابات اخیر شورای پنجم در شیراز میلیون ها رای به صندوق انداخته شد اما در مقابل مشاهده می کنیم که پایگاه اجتماعی برخی نهادهایی که امروز از روی بی اطلاعی و غرض ورزی های سیاسی به نهاد شورا خرده می گیرند روز به روز در حال تضعیف شدن است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، اختلاف افکنی و تفرقه را برای حکومت ها زیانبار دانست و اظهار داشت: اگر امروز در مقابل دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی و برای ساخت کشور دست به دست یکدیگر ندهیم، زیان خواهیم کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.