به گزارش ایرنا، احمد نصیری روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: بودجه جاری سال گذشته شهرداری زنجان نسبت به بودجه عمرانی 60 به 40 بود که شهرداری بودجه عمرانی سال آینده شهرداری را 10 درصد افزایش داده و اصلاح انجام گرفته موجب می شود کارهای عمرانی شهری پیشرفت خوبی داشته باشد.
نصیری افزود: اصلاح ساختار اداری و ساختاری امری ضروری است چرا که شهروندان از کاغذ بازی های اداری خسته شده اند، بیشترین نگرانی و شکایات مردمی به شورای اسلامی شهر زنجان را نیز این نوع مسایل تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: افزایش 25 درصدی بودجه سال آینده شهرداری چشم انداز بهتری را ترسیم می کند و امیدواریم این رقم در سالهای آینده نیز افزایش یابد، این در حالی است بودجه این نهاد غیر دولتی نسبت به جمعیت رقم پایین تری را شامل می شود و نباید کمتر از 430 یا 450 میلیارد تومان باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: متاسفانه شهرداری زنجان برای رسیدن به رقم یاد شده فاصله زیادی دارد ، تلاش بیشتری را باید انجام دهد و در این میان باید نسبت به درآمدهای پایدار شهری توجه بیشتری شود.
وی اظهار کرد: در بودجه شهرداری باید به این سمت حرکت کرد که فشار از دوش مردم برداشته شود واین در حالی است هم اکنون بودجه شهرداری از جیب مردم تامین می شود و در ارتباط با بودجه از حمایت های دولتی محروم است.
نصیری اظهار امیدواری کرد: با تغییر و تحولات در بودجه، پروژه های عمرانی شهرداری نیز باید به موقع آغار و به اتمام برسد و از همه مهمتر برای ارائه خدمات بهتر از وعده وعیدها اجتباب شود و علاوه بر آن کارها هدفمند و با برنامه ریزی انجام شود که به نوبه خود رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر زنجان نیز در زمان لازم لایحه بودجه سال آینده شهرداری را بررسی تصویب و در اختیار شهرداری قرار خواهد داد و امیدواریم این مهم برای مردم شهر نجان خیر و برکت به همراه داشته باشد.

*** مطالعه طرح توانبخشی منطقه بی سیم(نجف) در کمیسیون بررسی می شود
نایب رئیس و عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر زنجان نیز ادامه داد: بر اساس بررسی انجام گرفته 2 هزار و 700 محله ناکارامد شهری در کشور وجود دارد و 20 میلون از جمعیت این کشور در این بافت در حدود 140 هزار هکتار با شرایط و ویژگی های خاص جمعیتی و فرهنگی به عنوان بافت نارکارامد شهری سکونت دارند.
مسعود مراخانی افزود: شهر زنجان از نظر ضوابط ، مقررات شهرساز ی و معماری به پنج پهنه اصلی تقسیم شده که این تقسیم بندی بر مبنای ویژگی هایی کالبدی اجتماعی و اقتصادی محدوده های مورد نظر انجام شده است.
به گفته وی، منطقه بی سیم(نجف آباد) زنجان در پهنه چهار طرح تفضیلی قرار گرفته و این پهنه از طرف شمال ، شرق و غرب به بزرگراه22بهمن و از طرف جنوب به پهنه های یک و 2 محدود می شود و مساحت کل این محدوده یکهزار و 595 هکتار می باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: از طرفی نظام کالبدی منطقه بی سیم زنجان بر گرفته از شهر سازی معاصر و ترکیبی فضای میانه پایدار و ناپایدار و بدون رعایت ضوابط و مقررات نظام شهر سازی است.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس پیشنها می شود با بهره گیری از بازشناسی و بکار گیری قابلیت های اجتماعی، فضایی و کالبدی بافت محدوده مورد نظر ساماندهی و سازماندهی شود و در این راستا با ارائه راهبردهای منطقی و بر گرفته از قابلیت های موجود در بافت فرسوده مورد مطالعه، تسریع در امر نوسازی را موجب شود.
مرادخانی خاطر نشان کرد: بازگشایی و اصلاح هندسی و ساماندهی تقاطع خیابان جمهوری به شیخ فضل الله و بهره گیری از تسهیلات و حمایت های ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهر سازی و ارائه بسته های تشویقی در جهت ترغیب مشارکت مالکان ،ساکنان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در احیا و بازآفرینی این منطقه گام های اساسی برداشته شود.
بر اساس تصمیم گیری مقرر شد طرح اصلاح هندسی تقاطع شیخ فضل الله و مطالعه طرح توانبخشی منطق بی سیم(نجف آباد) در کمیسیون مربوطه مورد بحث و برسی قرار گیرد.

*** بخشودگی بدهی رانندگان اتوبوسرانی زنجان
رئیس کمیسون حمل و ترافیک شهری شورای شهر زنجان ادامه داد: رانندگان بخش خصوصی روزانه به ازای هر ماه یک روز از در آمد خود را و طبق قراداد رابه سازمان اتوبوسرانی پرداخت می کنند که از سال 94 پرداخت نشده و هر راننده پنج میلیون و 800 هزار تومان به سازمان اتوبوسرانی بدهکار است.
کاظم افشارچی افزود: شهرداری لایحه در این خصوص ارائه کرده و برای اینکه بخشی از بدهی بخشودگی اعمال شود 2 میلیون و 200 هزار تومان آن از بایت تهاتر با دادن لاستیک هایی که از شورای چهارم مصوب شده بود،حذف و سه میلون و 600 هزار تومان بر طبق جدولی انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: برای مسیرهایی با درآمد ضعیف از مبلغ سه میلون و 600 زهزار تومان 70 درصد آن اعمال بخشودگی می شود چرا که در آمد پایینی دارند و از طرفی برای مسیرهای ب در امد متوسط 55 درصد و مسیرهایی با در آمد خوب 40 درصد و درامد عالی 45 درصد کل ملبغ را پرداخت کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.