به گزارش ایرنا به نقل از مطلب ارسالی دوشنبه روابط عمومی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری محمد جواد دهقانی در دیدار با استادان دانشگاه بابل عراق افزود: در حال حاضر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی ISC فعالیت های متنوع و خدمات متعددی ارائه می شود که از جمله مهمترین آنها می توان به نمایه سازی نشریات کشورهای اسلامی اشاره کرد.
وی ادامه داد: اطلاعات آن در قالب پایگاه اطلاعاتی« سامانه نشریات علمی جهان اسلام» قابل استفاده است.
هیات سه نفره از استادان دانشگاه بابل عراق متشکل از دکتر محمد نوری محمد، دکتر عبدالعظیم السلطانی، و دکتر صباح عطیوی عبود بودند.
این هیات از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC بازدید کردند.
در این برنامه مجلات دانشگاه بابل عراق موجود در ISC به رویت میهمانان رسید و وضعیت این مجلات از نظر انتشار و رتبه اطلاعاتی به صورت مصور ارائه شد که مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.
دهقانی رئیس پایگاه، موضوع رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی را معرفی و رتبه دانشگاه های عراق و جایگاه دانشگاه بابل را در میان دانشگاه های عراق ترسیم کرد.
بر اساس اطلاعات ISC در آخرین رتبه بندی، دانشگاه بابل عراق از میان 14 دانشگاه ثبت شده در این پایگاه ( در مقیاس کلی تمام حوزه های موضوعی) رتبه 8 را کسب کرده است.
در حوزه‌ مهندسی این دانشگاه رتبه 6 و در حوزه علوم طبیعی رتبه 9 را کسب کرده است.
در این برنامه دکتر عبدالعظیم السلطانی از دانشگاه بابل و به نمایندگی از مهمانان گفت: دانشگاه بابل یک دانشگاه جامع است که در تمام حوزه های موضوعی دارای رشته است و در حوزه تربیت دانشجو در سطوح مختلف فعالیت می کند.
وی با اشاره به مجلات متعدد منتشر شده در دانشگاه بابل تقاضای نمایه سازی مجلات خود در ISC را مطرح کرد که مورد موافقت پایگاه استنادی قرار گرفت و مقرر شد دانشگاه بابل آن دسته از مجلات خود را که در حال حاضر در ISC نمایه نمی شود برای ارزیابی و احیاناً نمایه سازی در ISC ارسال دارد.
دو طرف ابراز تمایل کردند با استمرار تعاملاتی از این دست همکاری های خود را در سطح امضای تفاهم نامه علمی پژوهشی و فناوری ارتقا دهند که برای نیل به این مهم پیش نویس تفاهم نامه‌ اولیه برای ارجاع به ریاست دانشگاه بابل به میهمانان تحویل شد.
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در شیراز هستند.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.