محمود اشتری روز دوشنبه در حاشیه دومین روز این اجلاس در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین هدف اجلاس سالانه اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی وحدت و انسجام شبکه ها و موسسات رسانه ای اسلامی برای ارائه محصولات اثرگذار است.
وی ادامه داد: در این اجلاس و نمایشگاهی که با عنوان 'فیلم اسلامی' در حاشیه آن برگزار شده همه موسسات و فعالان رسانه ای گرد هم می آیند و حول محور وحدت اسلامی، معارف اسلامی و معارف رضوی مانند مهره های تسبیح یک زنجیره مقاومت را تشکیل می دهند.
مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی گفت: در واقع برگزاری اجلاس و نمایشگاه تبدیل رسانه های اسلامی به یک صدای قوی و مقاوم در برابر دشمن، تروریسم داعش و اسلام هراسی در جهان است تا بتوانند در عرصه رقابت با رسانه های غربی پیام کشورهای اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.
وی افزود: در واقع رسانه های عضو اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی بودند که در جنگ 22 روزه و جنگ 33 روزه غزه و لبنان توانستند مظلومیت و غربت مردم مقاوم فلسطین و لبنان را به گوش جهانیان برسانند و پیروز میدان در عرصه اطلاع رسانی باشند.
اشتری ادامه داد: مهمترین اقدام موسسات رسانه ای عضو این اتحادیه که در نهمین اجلاس قابل بیان است فعالیت رسانه ای آنان علیه تروریسم داعش می باشد بطوری که در نزدیکترین خطوط مقدم جبهه به بهترین نحو ممکن از جنایات تروریستهای داعش علیه مردم سوریه و عراق تصویربرداری کردند و به اطلاع مردم رساندند.
وی گفت: در مراسم پایانی این اجلاس از شهدای رسانه ای که در زمان تصویربرداری و خبرگیری از جنایات تروریستهای داعش به شهادت رسیدند تقدیر می شود.
مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی گفت: موسسات عضو این اتحادیه تاکنون فیلمهای فراوانی در مورد تروریسم داعش، جنایات آنها و عواقب عضویت در این گروه و اثرات جنایتی که مرتکب می شوند ساخته اند.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیونهای اسلامی در چارچوب رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر جاری در مشهد ادامه دارد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.