150 تن از پزشکان و اساتید بنام و معتبر قلب و عروق جهان از آسیا، اروپا و آمریکا به همراه متخصصین نام آور این رشته در کشورمان در هشتمین کنگره بین المللی «تازه های قلب و عروق در ده سال گذشته» که به اهتمام بیمارستان قلب کوثر از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل بزرگ شیراز برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمود تابنده رییس این کنگره و مدیر عامل بنیاد قلب فارس و بیمارستان کوثر همراه با دکتر جواد کجوری دبیر علمی و همچنین دکتر سهیلا سالاری دبیر اجرایی کنگره یاد شده به همراه سودابه معدل دبیر علمی کنگره پرستاران در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد چگونگی برگزاری کنگره فوق توضیحاتی ارایه دادند.
براساس این توضیحات علاوه بر بیمارستان قلب کوثر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن قلب ایران، انجمن جراحی قلب اروپا و انجمن قلب آسیا و اروپا و اقیانوسیه در برگزاری این رویداد علمی کمک نموده اند و برای تامین منابع مالی کنگره 20 شرکت تجهیزاتی و دارویی کشور در قالب اسپانسر نقش دارند.
دکتر تابنده در این مصاحبه با اشاره به اهمیت آموزش در علوم مختلف به ویژه علم پزشکی از حرکت نجومی این رشته از علم در جهان یاد کرد و افزود: برای ارتقای آگاهی های خود علاوه بر مطالعه دستاوردهای علم پزشکی از طریق مطالعه کتب و استفاده از تکنولوژی های نوین ضروری است به منظور پرهیز از برداشت های یک طرفه با تولید کنندگان علم مستقیماً و رو در رو به صحبت پرداخت و پاسخ سوالات خود را از جانب آنان دریافت نمود و در نتیجه علم مورد نظر را به این ترتیب بهتر فرا گرفت.
وی ادامه داد: به همین دلیل است که کشورهای تولید کننده علم هر سال کنگره های بسیاری را در زمینه های مختلف برگزار می کنند و در رابطه با علم پزشکی برای درمان موثر تر بیماران با همتایان خود به تبادل افکار پرداخته و یافته های خود را با آنان در میان گذاشته و در این زمینه به بحث رو در رو می پردازند تا خدمتی به روز و بالاتر را به مردم ارایه نمایند.
در همین ارتباط دبیر اجرایی کنگره، حامیان این گردهمایی را دانشگاه علوم پزشکی، انجمن قلب ایران، انجمن قلب فرانسه و انجمن قلب آسیا اقیانوسیه و فدراسیون جهانی قلب برشمرد و گفت: 500 تا 700 شرکت کننده به صورت متغیر برای ارتقای آموخته ها و تجریبات خود در این کنگره حضور دارند.
دکتر سهیلا سالاری امتیاز بازآموزی در کنگره تازه های قلب و عروق را عدد 20 اعلام کرد. وی به دو بخش جدید اضافه شده در کنگره امسال اشاره کرد و این بخش ها را اکوی جنین و بخش تصویربرداری قلب معرفی نمود.
دکتر کجوری دبیر علمی کنگره نیز طی توضیحاتی اعلام کرد: بیش از یکصد مقاله علمی از سراسر دنیا به دست ما رسیده که پس از بررسی های مختلف 20 مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر در خلال کنگره ارایه خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: بیش از 10 نفر از اساتید قلب و عروق از آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و خاورمیانه و حتی ژاپن برای شرکت در گنکره دعوت شده اند تا اطلاعات خود را در جمع شرکت کنندگان ارایه نمایند.
دکتر کجوری خاطرنشان کرد: بیش از 140 سخنران از سراسر کشورمان به این گردهمایی بسیار مهم دعوت شده اند و تمامی آن ها افراد بنام و تاثیر گذاری هستند.
وی از برگزاری 110 «لکچر علمی» بیش از 10 پنل علمی و 2 کارگاه آموزشی خبر داد و یادآور شد: در قسمت های پایانی کنگره پنل اخلاقی شامل اخلاق آموزشی و پزشکی در رابطه با رعایت اخلاق پزشکی منظور شده است.
دبیر اجرایی شاخه پرستاری کنگره نیز از پرداختن بحث جداگانه پرستاری به عنوان یکی از حلقه های اصلی درمان که در این رویداد پزشکی لحاظ شده خبر داد و گفت: یک کمیته علمی در قسمت پرستاری متشکل از 15 تن از اساتید برجسته این رشته تشکیل شده است. همچنین 94 مقاله به دبیرخانه شاخه پرستاری کنگره رسیده که از میان آن ها 38 مقاله در قالب سخنرانی و 16 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.
سودابه معدل اضافه کرد: ما از اساتید برجسته داخلی و خارجی پرستاری به عنوان سخنرانان کلیدی استفاده کردیم که این سخنرانان از ایران، آمریکا، استرالیا و آلمان دعوت شده اند.
وی امتیاز بازآموزی شرکت در کنگره پرستاری را 75/16 اعلام کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 899112
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.