به گزارش ایرنا، دکتر 'غلامعلی حمیدی' روز دوشنبه به مناسبت هفته پژوهش در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: 165 طرح سال گذشته و امسال نیز ۱۸۱ طرح مصوب شد که تعدادی از این طرح ها منجر به تولید محصولات فناورانه شده است.
وی با اشاره به اعتبار 20 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال جاری بر حسب ارائه طرح های ملی پژوهشی، راه اندازی آزمایشگاه و تجهیزات آن افزود: مجوز راه اندازی 2 مرکز حمایت از پژوهش های بالینی در سه بیمارستان (بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی، بیمارستان کارگرنژاد و متینی) این شهرستان نیز دریافت شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: رونمایی از نظام نوین اطلاعات پژوهشی پزشکی ایران «نوپا» با 12 سامانه از جمله اقدام های صورت گرفته در یک سال گذشته است که با هدف بهره‌برداری اثربخش، مبتنی بر اخلاق و کارآمد از پژوهش‌های نظام سلامت کشور، توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های نظام سلامت، صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها در پژوهش‌های نظام سلامت، افزایش مشاهده‌پذیری و دسترسی پژوهشگران به منبع های اطلاعاتی و نتیجه پژوهش‌ها، پایش، رصد، توزیع و ترویج دانش تولید شده از پژوهش‌های پزشکی طراحی شد.
او در ادامه به حمایت از برنامه ثبت قلب و عروق و تروما و راه اندازی پورتال کتابخانه دیجیتال دانشگاه اشاره کرد و از تکمیل آزمایشگاه تحقیقات جامع علوم پزشکی، راه اندازی برنامه ثبت بیماری های آرتریت روماتوئید و راه اندازی صفحه ترجمان دانش به عنوان دیگر اقدام های دانشگاه علوم پزشکی کاشان نام برد.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان با 217 نفر هیئت علمی، 10 مرکز پژوهشی فعال تروما، علوم تشریحی و اندام شناسی دارای موافقت قطعی، مرکزهای پژوهشی بیوشیمی و تغذیه، پرستاری تروما، تولید سلول های جنسی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مدیریت اطلاعات سلامت، بیماری های اتوایمیون و بیماری های عفونی با موافقت اصولی دارد.
بیش از 400 هزار نفر در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
25 تا 30 آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.