به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی فارس در شیراز افزود: وجود صنایع تبدیلی و فرآوری یکی از الزامات اصلی این استان است و استانی که بالاترین میزان تولید محصولات کشاورزی و باغی را در کشور دارد باید در فرآوری نیز رتبه قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: همه متولیان امر و مسئولان ذی ربط باید بکوشند تا صنایع تبدیلی در استان فعال و جلو خام فروشی محصولات گرفته شود.
تبادار، تقویت صندوق های حمایت از کشاورزی را به عنوان تامین کننده منابع مالی و پایدار این بخش ضروری دانست و گفت: ارکان مدیریتی این صندوق ها هم مهم است و کسانی که می خواهند متولی این منابع باشند باید با دقت انتخاب شوند و برنامه دقیق داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود و عملکرد آنها به ناامیدی کشاورزان نینجامد.
او اظهار کرد: نگاه ما به کشاورزی در فارس باید آب محور باشد و هر اقدامی که در این حوزه می خواهیم انجام دهیم باید به بحث آب و چگونگی مصرف آن توجه کنیم.
تبادار گفت: امروز به دنبال این هستیم تا یک سند مشترک با کشاورزان امضا شود تا هم سازمان و هم کشاورز به مسائل این حوزه توجه داشته باشند و خود را با وضعیت آب همسان کنند.
استاندار فارس ادامه داد: اینکه گفته می شود بحران آب وجود دارد کافی نیست،بلکه به دنبال این هستیم تا ساز و کار همه موضوعات در حوزه کشاورزی، صنعت و آشامیدنی را در زمینه سیاست عمومی و تعریف شده مطابق با مدیریت آب متمرکز کنیم.
وی گفت: باید اساس و ارکان کاری خود را منطبق بر برنامه قرار دهیم و ضمن مرور گذشته، به وضعیت حال و آینده نیز توجه کنیم.
تبادار اضافه کرد: کشاورزی استان باید با قوت ادامه یابد و معاش و اقتصاد این بخش در استان پایدار باشد.
استاندار فارس افزود: تمام افراد و مجموعه هایی که در عرصه کشاورزی فعالیت دارند باید نگاه خود را تغییر دهند و برای کشاورزی برنامه داشته باشند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.