محمدتقی منوچهری روزجمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: باتوجه به خشکسالی سال گذشته و واردشدن خسارت سنگین به مزارع، صندوق بیمه بموقع اقدام به برآورد خسارت ها کرد اما بدلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت سریع وجود نداشت که با پیگیری های مستمر نمایندگان مجلس و استانداربوشهر، از هفته جاری پرداخت غرامت گندم دیم آغاز شد.
وی با بیان اینکه حدود یک دهه بحث خشکسالی در استان بوشهر وجود دارد و مزارع و باغ ها و دام و کل بخش کشاورزی متاثر از آن خسارات بر بهره برداران وارد کرده است، گفت: یکی از اصلی ترین حامی و حمایت کننده کشاورزان در این حوزه بیمه کردن است که دراین ارتباط صندوق بیمه با تحت پوشش قرار دادن مزارع و باغ ها و دام درصورت بروز خسارت، غرامتی به کشاورزان پرداخت کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بیان کرد: میزان غرامت بیمه کشاورزان براساس مقداری که ارزیابان بیمه برآورد کرده اند، پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: عمده سطح زیر کشت مزارع استان بصورت دیم انجام و سالانه حدود 80 هزار هکتار از دیم زارها توسط کشاورزان اقدام به کشت گندم و جو می شود.
منوچهری یادآورشد: کشت گندم دیم نیز خاص شهرستان گناوه است که سطح وسیعی از زمین های کشاورزی این منطقه همه ساله در فصل زراعی تحت پوشش این محصول قرار می گیرد که در سال گذشته دچار خسارت سنگین شد.
تاخیر در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی سال گذشته در گناوه سبب شده بود که کشاورزان این شهرستان پیگیر مطالبه های خود شوند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق گرمسیری به شمار می آید و کشت محصولات گندم و جو به علت کمبود منابع آب بصورت دیم انجام می شود.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.