حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی 20 فروردین‌ درهمایش استانی پژوهش‌های قرآنی با عنوان «قرآن و استکبارستیزی» که در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز برگزار شد اضافه کرد: استکبار فرعون‌ها،‌ هیلترها و رؤسای جمهوری آمریکا نشأت گرفته از روحیه خودبینی و خودپرستی است.
وی بیان داشت: اینان به اشتباه خود را به جای خدا می‌گذارند اما سرنوشت همه آن‌ها مشخص است.
وی افزود: علت دیگر به وجود آمدن استکبار، به مردم بر‌می‌گردد و متأسفانه مستکبران از ذلت‌پذیری برخی افراد سوءاستفاده می‌کنند و اصولاً روح ذلت‌ پذیری برای رفاه‌ طلبی موجب استکبار می‌شود؛ به عنوان مثال برخی می‌گویند ما با آمریکا سازش کنیم تا رفاه داشته باشیم.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه ایران در جنگ اقتصادی وسیعی قرار دارد که ترامپ علیه کشور به‌ راه انداخته است، اظهار داشت : آنان می‌دانند که با جنگ نظامی راه به جایی نمی‌برند و قطعاً اگر غیر از این بود، لحظه ‌ای برای حمله نظامی به ایران درنگ نمی‌کردند اما آگاهند ایران‌ مانند لیبی، یمن و عراق نیست بلکه اینجا رهبری دارد که روحیه استکبارستیزی را زنده کرده است و این مردم مشکلات را تحمل می‌کنند اما زیر بار ذلت نمی‌روند.
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند اگر حرکتی کنند آن کس که ضرر می‌کند، خودشان است چنانکه مشاهده کردیم وقتی منافعشان در خلیج فارس به خطر افتاد، این جنگ اقتصادی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه برخی افراد ، مشکلات امروز را نتیجه ایستادگی مقابل آمریکا می‌دانند گفت: این افراد کشوری بی ‌دفاع می‌خواهند درحالی‌ که ملت‌هایی که ذلت را پذیرفتند، بیچاره شدند.
رضوی‌ اردکانی، راه مقابله با استکبار را صبر و ایستادگی دانست و بیان کرد: صبر در قرآن به معنای مقاومت است و از ابتدای خلقت تاکنون هر ملتی که توانست مقاومت کند، موفق شد و امروز نیز می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب در جنگ اقتصادی، بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اسرائیل به شدت از مقاومت می‌ترسد و تمام توطئه‌‌هایش علیه مقاومت است گفت: نهضت اسلامی ما امتداد راه انبیا و ائمه و مبارزه با استکبار است و این جنگ حق و باطل تا قیامت ادامه دارد و ما امروز افتخار می‌کنیم که در جبهه مبارزه با استکبار کشوری قدرتمند هستیم.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.