سید فخرالدین افضلی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگروه های تخصصی در زمینه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری های نوین، فناوری اطلاعات، آب، خشکسالی و بلایای طبیعی، ملاحظات امنیتی و دفاعی، هوا فضا، محیط زیست و منابع طبیعی، گرد و غبار، فرسایش خاک و رسوب، سلامت، گیاهان و فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی و کشاورزی و امور دام و صنایع تبدیلی (زراعت، اصلاح نبات، باغبانی، تغذیه، خاک، آب، ترویج) است.
وی ادامه داد: این کارگروه ها همچنین در حوزه های هنر و معماری، گردشگری و صنایع دستی، آسیب های اجتماعی، مطالعات زنان، تبلیغات، رسانه، آموزش و ترویج، خدمات حقوقی، قضایی، بازرگانی، اقتصادی، مدیریتی، حمل و نقل، عمران و توسعه روستایی و ... تشکیل شده است.
مدیر دفتر امورفناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز گفت: این کارگروه های تخصصی با هدف تسهیل ارتباط موضوعی دانشگاه با بخش های مختلف جامعه و افزایش اثربخشی دانشگاه در حل معضلات و مشکلات صنعت تشکیل شده است.
افضلی افزود: از دیگر اهداف ایجاد این کارگروه های تخصصی، می توان به توسعه مشارکت اعضای هیات علمی و سوق دادن بیش از پیش فعالیت های پژوهشی دانشگاه در جهت رفع مشکلات صنعت و جامعه اشاره کرد.
وی ادامه داد: گردآوری، ثبت، اطلاع رسانی و ترویج تجارب و دستاوردهای موفق صنعت، دانشگاه و پژوهشگاه های کشور در ارتباط با صنعت و جامعه و شناسایی و تبدیل مسایل و مشکلات صنعتی به مسایل علمی در جهت درک مشترک دانشگاه و جامعه (صنعت) از مسایل یکدیگر در جهت توسعه این ارتباط از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه های تخصصی است.
مدیر دفتر امورفناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز بررسی پروژه های درخواست شده از صنعت و انتخاب پژوهشگران مرتبط برای انجام آنها، برگزاری نشست های منظم برای تعامل صنعتگران و دانشگاهیان، تعریف پایان نامه های بین رشته ای در راستای حل مشکلات جامعه با جلب حمایت و تعامل با جامعه ؛ ارائه سخنرانی های عملیاتی و نشست های تخصصی بین رشته ای و شناسایی، بحث و بررسی مشکلات جامعه و صنعت در کارگروه ها و پیشنهاد پروژه را از دیگر مزایای ایجاد کارگروه های تخصصی برشمرد.
وی ادامه داد: این کارگروه ها در ارتباطات بین المللی و دیپلماسی علمی موثر است و تبادل دانش علمی و تجربیات فنی با متخصصان صنایع از طریق اقامت در کارخانجات یا صنایع ، برگزاری جلسات هم اندیشی و تحلیل پروژه ها، امکان ایجاد نشست ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی و همچنین برگزاری بازدیدها و تورهای صنعتی را در پی دارد.
مدیر دفتر امورفناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز با اشاره به این که فعالیت کارگروه های تخصصی می تواند در به کارگیری توان اعضای هیات علمی در محورهای علمی اولویت دار استانی کمک شایانی کند، از برنامه ریزی مسئولان دانشگاه شیراز برای اختصاص امتیازات تشویقی برای مشارکت و فعالیت بیشتر اساتید در این کارگروه ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند در شناسایی و رفع مشکلات جامعه توسط جامعه علمی دانشگاه شیراز موثر باشد.
9254/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.