به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران ، این نمایشگاه با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌های نوین، نمایش ظرفیت چاپ و توانمندی‌های صنعتگران مازندرانی در حوزه چاپ و خدمات مربوطه برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این باره گفت : هنوز به مقوله چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات به عنوان یک هنر و صنعت نگاه نمی‌شود و نمایشگاه صنایع چاپ، تبلیغات و بسته‌بندی می تواند نقطه امیدی برای تغییر نگرش‌ها باشد.
احد جاودانی با بیان این که استان مازندران در حوزه چاپ ، تبلیغات و بسته بندی جزو استان های برتر کشور محسوب می‌شود ، افزود : صنعت چاپ و بسته‌بندی از صنایع مادر است که می‌توان آن را حلقه تکمیل‌کننده زنجیره تولید و صادرات دانست و تقویت صنایع چاپ استان موجب ایجاد اشتغال و رونق سایر بخش ها در مازندران خواهد شد.
وی تصریح کرد : بسیاری از تولیدات خود را به دلیل عدم استفاده از صنایع بسته بندی مدرن مجبور بودیم به صورت فله ای به سایر کشورهای همسایه صادر کنیم و محصولات ما به اسم آنها در دنیا عرضه می شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در چهارمین نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته‌بندی فعالان این صنعت به ارائه محصولات خود در حوزه های چاپ افست ، چاپ دیجیتال ، چاپ تبلیغاتی ، بسته بندی مواد غذایی ، برچسب و لیزر و انتشارات می پردازند.
ایران در حال حاضر در رتبه پنجم تا ششم صنعت چاپ منطقه خاورمیانه قرار دارد و رتبه مازندران در صنعت چاپ کشور بین دهم تا بیستم متغیر است.
** حضور کاروان مهربانی پیشکسوتان صنعت چاپ کشور در نمایشگاه
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حضور کاروان مهربانی پیشکسوتان صنعت چاپ کشور در نمایشگاه مازندران خبر داد و گفت : این حضور رویداد متفاوت این نمایشگاه با سال های گذشته است که به منظور تقدیر از فعالان صنعت چاپ مازندران و برگزاری دوره آموزشی دراین حوزه صورت می گیرد.
عباس زارع با بیان اینکه تعداد غرفه های این نمایشگاه هنوز مشخص نشده ، افزود : با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی در زمینه مرکبات و صادرات این اقلام و نیاز استان در حوزه بسته بندی امیدواریم این نمایشگاه با معرفی زیرساخت ها و ظرفیت های استان و تشویق صنعتگران موجبات اشتغالزایی و صادرات بیشتر را فراهم کند.
وی اثرات این نمایشگاه در رونق صنعت چاپ را هم بی بدیل دانست و گفت : در حال حاضر بیش از 500 واحد چاپ در این استان فعالند و مازندران با رتبه 4 تا 5 جزو برترین های صنعت چاپ کشور است.
خبرنگار: فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.