دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و کامپوزیت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید آموزش های خود را با صنعت مورد نیاز کشور مطابقت داده و بر حسب نیاز جامعه، فارغ التحصیل تولید کنند، گفت: صنعت گران نیز باید با همکاری دانشگاهیان، دانش خود را نسبت به تکنولوژی های روز دنیا ارتقا دهند.
 
مهدی یوسف زاده، در حاشیه  پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با حضور در غرفه ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه، متولی اصلی علم و دانش در جامعه است، اظهار کرد: امروزه برقراری ارتباط کامل بین دانشگاه و صنعت امری ضروری است، چرا که در غیر اینصورت مشکلات فراوانی دامن گیر اقتصاد کشور خواهد شد.
 
وی افزود: اگر دانشگاه های ما تفکرات صنعتی نداشته و یا صنعت ما به دور از تفکرات دانشگاهی فعالیت کنند، بی شک در بخش فناوری و نوآوری پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به عمده موانع تولیدات فناوری و نوآوری در کشور، گفت: با توجه به وجود تحریم ها، برخی از امکانات و سخت افزارها در کشور به روز نیستند، بر همین اساس باید صنعت گران تفکرات خود را به روز کرده و روحیه ریسک پذیری خود را در فعالیت های اقتصادی ارتقا دهند.
 
یوسف زاده افزود: دور بودن صنعت گران از تکنولوژی و تطابق نداشتن رشته های دانشگاهی با نیازهای جامعه، جزو موانع تولید محصولات نوآورانه در جامعه است.
  
وی با بیان اینکه نمایشگاه نوآوری و فناوری فرصتی مناسب جهت ارائه ی ایده ها و طرح های جدید نخبگان و جوانان خلاق جامعه است، افزود: ارگان های دولتی در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی مانند مجموعه فنی و حرفه ای، وزارت دفاع، سازمان جهاد دانشگاهی و دانشگاه تبریز نقش موثری داشته اند و نمایشگاه فرصتی مناسب برای عرضه ی طرح هایی است که صاحبانشان جهت ارائه ی آن بودجه ندارند.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.