به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد جواد مرادیان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پایگاه‌ها به صورت 24 ساعته فعال است و پایگاه‌های اورژانس در سه شنبه شب (شب چهارشنبه سوری) طبق روال سال‌های گذشته آماده خدمات‌رسانی به مصدومان ناشی از حوادث احتمالی هستند.
سرپرست اورژانس فارس با بیان اینکه برخی نقاط استقرار خودرو اورژانس بصورت سیار است، گفت: خودروهای اورژانس 115 استان فارس بر اساس حوادث احتمالی و درخواست‌های امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.
مرادیان ادامه داد: 50 دستگاه آمبولانس،4 موتورلانس و 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای پوشش چهارشنبه آخر سال در مناطق پر رفت و آمد و پر حادثه و مبادی خروجی شهر شیراز در حالت آماده باش قرار دارند.
سرپرست اورژانس فارس با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان در حوادث شب چهارشنبه سوری گروه سنی نوجوانان هستند، اظهار کرد: بخش زیادی از صدمات ناشی از این حوادث مربوط به صورت و چشم است.
مرادیان ادامه داد: خدمات مربوط به سوختگی در شب چهارشنبه سوری در بیمارستان امیر المومنین در ورودی شهر صدار ارائه می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: برای ارائه خدمات سوانح و تصادفات در چهارشنبه سوری نیز بیمارستان‌های شهید رجائی، بیمارستان نمازی و بیمارستان شهید بهشتی شیراز در حالت آماده باش خواهند بود و این خدمات را ارائه خواهند داد.
سرپرست اورژانس فارس افزود: از مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان در خواست می‌شود که نکات ایمنی را رعایت کنند تا با مشکلات و حوادث مواجه نشوند.
مرادیان با بیان اینکه والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند گفت: آنان با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل کم خطر و هم در زمان استفاده از مواد آتش زا، می‌توانند تا حد زیادی از بروز حوادث احتمالی بکاهند و کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامد‌های بازی کردن با آتش، ترقه و مواد آتش زا آگاه کنند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت:‌ در نوروز گذشته در استان فارس، 405 مورد ماموریت توسط اورژانس 115 فارس انجام شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.