به گزارش ایرنا حیدر عالیشوندی، دوشنبه در نشست شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات نوروزی از بهمن ماه 96 در شیراز تشکیل شده، اظهار داشت: تاکنون 56 مصوبه این ستاد و از جمله مصوبه یاد شده، به دستگاه های اجرایی این شهرستان ابلاغ شده است.
وی افزود: مصوبه مربوط به تعیین قیمت پارکینگ ها نیز حداکثر تا 2 روز آینده از سوی این ستاد اعلام خواهد شد.
عالیشوندی ادامه داد: در این ستاد همچنین موضوع آماده سازی مکان ها و کمپ ها برای اقامت مسافران نوروزی مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده یک دفتر مرکزی که نماینده همه دستگاه ها در آن مشارکت داشته باشند در این ستاد تشکیل شود.
فرماندار شیراز بیان کرد: نگرانی در ارتباط با اسکان مسافران نوروزی وجود ندارد و در صورت نیاز از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز نیز استفاده خواهد شد.
عالیشوندی، در مورد تامین مایحتاج ضروری مردم و مسافران نوروزی، گفت: اگرچه هم اینک شهرستان شیراز 270 نانوایی کمبود دارد اما از نیمه دوم سال 95 تاکنون حدود 100 نانوایی در این شهرستان راه اندازی شده که 70 درصد آنها متعلق به شهر شیراز است و امیدواریم با توجه به این امر در ایام نوروز 97 مشکل تامین نان نداشته باشیم.
وی، با اشاره به موضوع تامین امنیت مسافران و شهروندان در ایام نوروز اظهار داشت: اگر چه گشت های مستمر نیروی انتظامی در این زمینه فعال هستند اما در تعطیلات نوروز 97 نیز همانند سال 96 افزون بر استفاده از نیروهای بسیج و سپاه از گشت های محله ای در این زمینه بهره خواهیم گرفت.
او بیان کرد: به سبب استفاده از گشت های محله ای، میزان سرقت در نوروز 96 کاهش قابل توجهی داشت و همچنین با کمترین ناامنی مواجه بودیم.
وی ادامه داد: به سبب بارندگی هایی که بتازگی در شیراز شاهد آن بودیم و همچنین هوای مناسب، پیش بینی می کنیم در نوروز پیش رو شمار زیادی از هموطنان به شیراز سفر کنند و بی شک رضایت مسافران نوروزی جز با همکاری همه دستگاه های خدمات رسان محقق نخواهد شد.
محمد رضا حسن پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: 42 حسینیه، 18 سالن تربیت بدنی، تمام اردوگاه های متعلق به آموزش و پرورش، مدارس، سالن های نمایشگاه بین المللی فارس، 2مکان در ورودی دروازه قرآن شیراز و پارک جنت این شهر برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.