به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری عصر شنبه در آیین گشایش واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد غدیر نی ریز فارس افزود: افتتاح مجتمع فولاد غدیر نی ریز چهارمین واحد احیای مستقیم فولادی کشور است و پنجمین واحد را اوایل اسفندماه در سبزوار خراسان رضوی به بهره برداری می رسانیم.
مجتمع فولاد غدیر نی ریز با 65 درصد سهم سازمان سرمایه گذاری غدیر و سهم 35 درصدی سازمان ایمیدرو(توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به بهره برداری رسیده است.
نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز است.

** افزایش 15 درصدی ارزش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در 9 ماه
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در 9 ماه امسال صدور فولاد کشور مرز 6 میلیون تن را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد هدف صادرات هشت میلیون تنی تا پایان امسال محقق شود.
شریعتمداری بیان کرد: 42 میلیون تن محصولات معدن و صنایع معدنی در 9 ماه امسال به ارزش بیش از 6 میلیارد و 800 میلیون دلار صادر شد که ضمن جلوگیری از خام فروشی، افزایش 15 درصدی را در همسنگی با پارسال داشت.
وی ادامه داد: یکی از اقدام ها در بخش معدن و صنایع معدنی کشور در پنج ماه دولت دوازدهم تشکیل شورای معادن استان هاست که برای هدایت مسائل معدنی در هر استان اختیارات بسیار خوبی دارد.
شریعتمداری همچنین درباره شناسایی و اکتشاف معادن اضافه کرد: شناسایی پهنه های معدنی در این دولت به صورت جدی تر ادامه می یابد و بزودی چندین نقطه امیدبخش اعلام می شود؛ 15 پهنه معدنی نیز بزودی از سوی ایمیدرو در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، بیستم آذرماه امسال نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی «پرد»* در شرکت فولاد شادگان به طور رسمی گشایش یافت و معاون اول رییس جمهوری در این آیین گفت: فناوری آهن اسفنجی تا مدت‌ها در اختیار آمریکا بود اما امروز مهندسان ایرانی به توان طراحی و مهندسی این طرح و تولید بیشتر عمده تجهیزات آن دست یافته اند.
خبرنگار: محمد ملک دار** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3065 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.