نوذر امامی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی یکی از روش های عبور از این بحران است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یکی از امکانات بالقوه شهر شیراز گردشگری است که می شود به عنوان یک صنعت از ناحیه آن مشکلات درآمدی شهرداری را تا حدود زیادی رفع کرد.
امامی بیان کرد: شهرداری باید به سمت کسب درآمد پایدار برود تا مجبور به استقراض یا دست در جیب مردم کردن نشود.
وی گفت: امروز مدیریت جدید شهرداری و شورای پنجم شهر شیراز وارث این وضعیت است و چاره ای جز رفع آن هم نیست.
امامی بیان کرد:‌شهردار سابق شیراز در جلسه تودیع خود میزان بدهی شهرداری را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد در حالی که امروز مشخص شده که رقم بدهی بیش از رقم اعلامی است.
وی ادامه داد: شهردار سابق شیراز در این زمینه صادقانه سخن نگفت و امروز باید در این زمینه به افکار عمومی پاسخگو باشد.
او اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز ما بحث طلب 300 میلیارد تومانی پیمانکاران و همچنین معوقات یک هزار و 700 میلیارد تومانی بانکی شهرداری است.
وی گفت: علاوه بر این بحث اوراق مشارکتی که با بهره در سررسید باید پرداخت شود و همچنین سایر کسوراتی که باید به مجموعه هایی مانند دارایی پرداخت می شده و نشده نیز مطرح است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: از سه هزار و 280 میلیارد تومان بودجه سال 96 شهرداری، یک هزار و 450 میلیارد تومان آن وام است که این هم بدهکاری محسوب می شود و اگر این را نیز به سایر بدهی ها اضافه کنیم می بینیم که بدهی شهرداری بسیار بیشتر از حتی سه هزار میلیارد تومان هم می شود.
شهردار شیراز 25 دی 96 در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز از بدهی بیش از سه هزار میلیارد تومانی این شهرداری سخن گفت.
حیدر اسکندرپور افزود: پیمانکاران و افرادی که املاک آنها در مسیر طرح های عمرانی بوده است، روزانه برای دریافت طلب خود به شهرداری و شورا مراجعه می کنند و این از مشکلات امروز شهرداری شیراز است ،لازم است اعضای شورا شهر با حمایت از شهرداری کمک کنند که تعهدات جدید برای شهرداری ایجاد نشود و خواسته ها نیز متناسب با ظرفیت ها باشد.
شهردار شیراز بیان کرد:براساس گزارش های معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، هم اینک 384 میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز به پیمانکاران و 292 میلیارد تومان بدهی برای املاکی که در مسیر قرار گرفته که باید توسط شهرداری پرداخت شود.
اسکندرپور بیان کرد: در سال های گذشته شهرداری شیراز 900 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده وهمچنین برای احداث قطار شهری 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته که اکنون باید سود این اوراق را نیز پرداخت کند و همینطور بابت کسورات قانونی نیز 174 میلیارد تومان شهرداری شیراز بدهکار است.
وی اظهار کرد: آنچه که به صورت مشخص اکنون بر مدیریت شهرداری فشار آورده است، بدهی به پیمانکاران و هزینه های تملک های در مسیر است که رقمی در حدود 924 میلیارد تومان است.
شهردار شیراز گفت: مجموع تعهدات و بدهی شهرداری شیراز در حال حاضر سه هزار میلیارد تومان است که باید از سوی شهرداری پرداخت شود.
خبرنگار:‌ سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.