رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت:مدیریت شهری به رویکرد فرهنگی توجه خاصی دارد و در مجموع کارکردها، برنامه های فرهنگی نیز تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، مسعود مدینه صبح امروز در مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهرهای مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای در فرهنگ برخوردار است اظهار کرد:فرهنگ بنیادی ترین عنصر توسعه به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید بستر توسعه قرار گیرد، افزود: مدیریت شهری به رویکرد فرهنگی توجه خاصی دارد و در مجموع کارکردها، برنامه های فرهنگی نیز تدوین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: حوزه فرهنگ باید از بودجه و اعتبارات مستقل قرار گیرد از اینرو بودجه فرهنگی شورای شهر ساری از یک میلیارد تومان به 23 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی راه اندازی سراهای محلی تداوم در هشت نقطه از جمله اقدامات ضروری در حوزه فرهنگی در شهر ساری نام برد و افزود: آموزش های شهروندی برای حوزه های مختلف نظیر استفاده از امکانات و ساماندهی مناسبات بین شهروندان و شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

مدینه با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های شهری دارای پیوست فرهنگی است اظهار امیدواری کرد تا اجلاس روسای فرهنگی دستاوردهای بزرگی در حوزه فرهنگی داشته باشد.

وی ایجاد مرکز پژوهش و ساماندهی اطلاعات شهری را از جمله برنامه های شورای شهر ساری عنوان کرد.

قاسم قاسمی نایب رئیس مجمع هم اندیشی شوراهای اسلامی گفت: نیازمند برنامه جامع و هدفمند بین شهرهای هستیم تا بتوانیم مشکلات خودمان را حل کنیم.

وی افزود: توجه به هویت فرهنگ شرط لازم همه استعدادها و توانایی است زیرا فلسفه تشکیل شوراها، پیشبرد برنامه های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و غیره است.

قاسمی گفت: فرهنگ نقش مبنایی در فعالیت های شورا دارد و بر همین منظر، کمیسیون فرهنگی از کمیسیون های موثر شورا است و هرچه این کمیسیون فعال تر باشد دیگر نهادها سازمان یافته تر می شود.

وی ادامه داد: مازندران بسان یک شهر به هم پیوسته است و چرا نباید تجارب شهرهای خود را به راحتی در اختیار یکدیگر قرار دهیم و نباید به دنبال رقابت باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: ما نمایندگان مردم در شهرها وظیفه رسیدگی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی را داریم و لازم است استانداری مازندران به اعضای نقش دهد و ما نیازمند برنامه جامع هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.