به گزارش ایرنا محمد صادق حمیدیان، روز سه شنبه در نشست تخصصی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شیراز، افزود: تاثیر سرمایه‌ گذاری در فناوری اطلاعات بر ارزش تجاری سازمان ‌ها نیز نشان داده که هدایت سرمایه ‌گذاران سنتی به این بخش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی شیراز نیز برای همکاری، شناسایی و معرفی فرصت ها در این عرصه، عزم خود را جزم کرده است.
حمیدیان، با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات یکی از بخش های مولد در کشور است، بیان داشت: استان فارس در این بخش از توانمندی و ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که باید از آن به عنوان یک مزیت اقتصادی برای پیشرفت و توسعه استان بهره گرفت.
حمیدیان ادامه داد: از آنجا که قلمرو فعالیت در این زمینه گسترده و شامل تمام جنبه های اقتصادی است، ارزش تجاری این نوع کسب و کار نیز مهم است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هم در این نشست گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد که کشورمان و همچنین استان فارس نیز در این بخش حرف برای گفتن دارد.
مهرداد سهرابی، افزود: حوزه های گردشگری، پزشکی، کشاورزی، علمی و خدمات عمومی فارس را می توان بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال کرد و وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشید.
وی، سهم استان فارس در بخش فناوری اطلاعات در اقتصاد جهانی سال 2020 میلادی 6 درصد بیان کرد و افزود: هم اینک درآمد حاصل از فعالیت های اپراتورهای ارتباطی در کشور 390 میلیارد ریال است که این میزان باید افزایش یابد.
وی ادامه داد:
قائم مقام دانشگاه شیراز نیز بیان داشت: از آنجا که حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کمتر و سودآوری مطلوب تری به همراه دارد، در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید این حوزه ها به عنوان یکی از زمینه های مناسب فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
سید علی اکبر صفوی اضافه کرد: با وجود توانمندی ویژه کشور و استان فارس در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکنون بهره مندی کمی از این حوزه ها داشته ایم و ضروری است بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.
او گفت: هم اینک برای تحول در بخش فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات وضعیت طلایی برای فارس وجود دارد که باید از این فرصت استفاده مناسب شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.