به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حسین وطن پور چهارشنبه در کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز افزود: در سال های گذشته جایگاه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها رشد قابل ملاحظه داشته است و زمان آن فرا رسیده تا از این جایگاه استفاده علمی و اقتصادی و کار آفرینی شود،دانشگاه نسل سوم به منزله استفاده از توان تخصصی دانشگاه ها در عرصه کارآفرینی با تکیه بر توان آموزشی و پژوهشی است .
وی با بیان اینکه در سال های گذشته 40 هزار مقاله علمی در جراید معتبر چاپ شده گفت : 18 هزار مقاله از این مقالات علمی در حوزه سلامت بوده است، تعداد محققین و پژوهشگران از نظر کمی خوب بوده است ، ازنظر کیفی نیز باید در این زمینه تلاش کرد تا به جایگاه مطلوب برسیم .
وطن پور اضافه کرد : با توسعه علم و پژوهش باید در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد تلاش کنیم ، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات را پایش کنیم و به مسایلی توجه کنیم که به غرور ملی در عرصه علم بیانجامد، فناوری اطلاعات این زمینه را فراهم می کند که ما به غرور ملی بیشتر در حوزه علم برسیم .
این مقام وزارت بهداشت گفت:‌یک هزار و 900 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده که 870 شرکت آن در حوزه سلامت فعال است ، 200 شرکت محصول اقتصادی به بازار عرضه کرده و 45 محصول جنبه بین المللی دارد ، این جایگاه می تواند با توجه بیشتر به فناوری اطلاعات در عرصه سلامت رشد کند .
وطن پور افزود:‌کشورمان در زمینه تربیت نیروی متخصص فناوری اطلاعات نیز در منطقه پیشگام است، می توانیم در آینده نزدیک به صدور نیروی متخصص در این عرصه فکر کینم ، بر اساس مصوبات مجلس سه درصد از اعتبارات وزارت خانه ها باید به امر پژوهش اختصاص یابد ، این فرصت بی بدیلی برای رشد تکنولوژی و استفاده از آن در عرصه سلامت است .
وی اددامه داد:‌ورود به عرصه دانگاه هایی نسل سوم نیاز به حمایت اقتصادی دولت دارد ، توسعه شرکت های دانش بنیان نیاز به سرمایه گذاری دارد ، دولت در این زمینه اعلام آمادگی برای حمایت بیشتر کرده است،بخش خصوصی و خیرین نیز باید وارد شوند تا بتوانیم در این عرصه رشد و شکوفایی بیشتر داشته باشیم .
کنگره بین المللی سلامت همراه ، پنجشنبه نیز در شیراز ادامه دارد.
هدف از این کنگره استفاده از فناوری های از راه دور با هدف درمان و پایش سلامتی اشخاص ذکر شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.