به گزارش ایرنا، یک شاعر و فعال حوزه رسانه استان فارس شامگاه پنجشنبه در این نشست گفت: محی الدین حسینی ارسنجانی در طول بیش از دو دهه گذشته حضوری مداوم در عرصه مطبوعات استان فارس داشته است.
هاشم کرونی افزود: فضای حاکم بر آموزش و پرورش در کشور ما فضایی خلاقانه نیست ولی این روزنامه نگار با وجود اینکه در این حوزه تخصصی غیر خلاق مشغول به کار بوده همواره به روز و دستی بر قلم نیز داشته است.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان فارس زمینه کاری حسینی ارسنجانی در حوزه مطبوعات را بیشتر مقاله نویسی و ستون نویسی عنوان و بیان کرد: آثار این روزنامه نگار دستمایه ای از واقعیت های جامعه دارد ولی بخشی از کارهای او آثاری مجله ای است که در روزنامه چاپ می شود و شاید این ایراد به کل مطبوعات استان فارس بر می گردد که تخصصی کار نمی کنند و شاید روزنامه های این استان جور مجله هایی را می کشند که در فارس وجود ندارد و خلاصه جای برخی از آثار این روزنامه نگار در روزنامه نیست.
کرونی به بخش دیگری از حوزه کاری حسینی ارسنجانی در مطبوعات استان که ستون نویسی است اشاره کرد و ادامه داد: ستون نویسی ثابت یکی از کارهای سخت روزنامه نگاری است، متاسفانه در تمام سالهای بعد انقلاب هرگز روزنامه های فارس نتوانستند ستون نویسی ماهر تربیت کنند که مخاطبان شیفته و تشنه آثار او باشند و این آفت 40 ساله روزنامه های استان است.
وی یکی از علت های بروز این آفت را عدم درک درست اهمیت ستون نویسی در فضا مطبوعات فارس دانست و اضافه کرد: تصور برخی این است که ستون نویسی تنها مناسبت نویسی است.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری فارس اظهار کرد:ایراد دیگری که بر فضای رسانه های استان حاکم است اینکه برخی فکر می کنند یادداشت خلاصه شده یک مقاله است در صورتی که یادداشت هویتی مستقل و جداگانه دارد.
وی در جایگاه منتقد به برخی آثار حسینی اشاره و تشریح کرد: ارسنجانی به عنوان یک ستون نویس به فضای رایج مطبوعات فارس قدم گذاشته و طنازی خاصی در قلم او جلوه گر است البته در نگاه او هنوز یادداشت نویسی هویتی مستقل پیدا نکرده که البته این ایراد باز به فضا مطبوعاتی فارس برمی گردد، کار این روزنامه نگار ضعیف نیست ولی با استانداردها فاصله دارد ،او در یادداشتهای خود از مسایل اجتماعی و شهری بهره می برد که این عمل کار او را دلنشین تر می کند و در نتیجه قلم او صدای بخشی از جامعه می شود.
کرونی با بیان این که خبرنگار باید در حوزه تخصصی فعالیت کند، گفت: ارسنجانی توانمندی کار در حوزه فرهنگ فارس را دارد و حیف است انرژی خود را در زمینه های دیگر به کار گیرد.
محمود شبان سروستانی از روزنامه نگاران استان فارس هم در این نشست گفت: حسینی ارسنجانی در 25 سال سابقه کاری خود در عرصه رسانه بیش از 10 هزار مطلب به غیر از خبر تولید کرده است.
شبان افزود: مشکل اصلی که دامن گیر روزنامه های فارس شده این است که مدیران رسانه دست روزنامه نگار را بسته اند و روزانه توقع نوشتن مطلب از آنها دارند و خبرنگار باید هر روز حجمی مشخص کار تحویل دهد و این وضعیت بر کیفیت آثار لطمه وارد می کند.
وی ادامه داد: جابجایی روزنامه نگارها و نقل مکان کردن آنها بین رسانه های استان نیز دلیلی بر بسته بودن فضا است و متاسفانه فشار مستقیم به روزنامه نگار وارد می شود وقتی که وزن مطالب به جای کیفیت ملاک قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: ارسنجانی در سوژه یابی به روز است ولی انتظار است که در شیوه نگارش از کلمات سنتی و منسوخ شده در ادبیات رسانه ای بهره نگیرد.
سید محی الدین حسینی ارسنجانی هم اینک در برخی مطبوعات فارس از جمله روزنامه شیرازنوین قلم می زند.
کرامت یزدانی مدیر انتشارات نویسندگان پارس نیز در یادداشتی این ستون نویس مطبوعات استان را روزنامه نگاری برجسته ارزیابی کرد و نوشت: سیدمحی‌الدین، در اخلاق و رفتار و در فرهنگ کلامی و نوشتاری، انسانی دوست‌داشتنی است.
وی اظهار کرد: سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی، نویسنده، پژوهشگر، معلم، روزنامه‌نگار، خبرنگار و ویراستار به نام این دیار کهن فارس است که با قلم و زبان روشنگر خود، راهی میان تاریکی و ازدحام واژگان گشوده و نگاره‌ای از آن را در جان و اندیشه پارسیان ترسیم نموده است.
یزدانی افزوده است: این روزنامه نگار به خوبی نشان داده است که روزنامه‌نگاری یعنی تعهد، مبارزه، مقاومت، با مردم بودن و همه جا صدای مردم بودن.
9873 / 2027
خبرنگار:محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.