غلامرضا فتح آبادی روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان مرکزی افزود: میزان رشد باسوادی در این استان به استناد آمار سرشماری سال 95 نسبت به سال 90، سه و 16 صدم درصد بوده است.
وی شناسایی افراد بی سواد را یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نیاز است دهیاری ها، سمن ها و دستگاه های اجتماعی برای رفع این مسئله در استان همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.
فتح آبادی، تعدد برگزاری نشست ها را از معضلات نظام اداری استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های درخواست های خود را به صورت مکتوب به دستگاه های مربوطه ارسال کنند تا از برگزاری برخی نشست ها جلوگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت:شمار بی سوادان این استان بر اساس سرشماری سال 90 در جامعه هدف آموزش و پرورش در افراد زیر 50 سال 48 هزارنفر بود که در سرشماری سال 95 به 32 هزار نفر کاهش یافته است.
شهریار فولادوند افزود: آمار باسوادان استان از 94 درصد در سرشماری سال 90 به 96 و پنج دهم درصد در سرشماری سال 95 افزایش یافته که این مهم نشان از پیشرفت و توجه دولت به بحث سواد است.
وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی امسال استان مرکزی یک هزار 300 نفر است که تا کنون یک هزار و 269 نفر در این زمینه تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: سوادآموزان استان باید 400 ساعت در دوره سواد آموزی، 200 ساعت در دوره تحکیم برای تثبیت سطح آموزش ها و 600 ساعت در دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی است تحت آموزش قرار بگیرند.
فولادوند، حجم ابلاغی سواد آموزی به اتباع بیگانه استان را 400 نفر، دوره انتقال را 500 نفر و دوره تحکیم را نیز 500 نفر عنوان کرد و گفت: 100 در صد سهمیه تکلیفی آموزش به اتباع بیگانه محقق شده است و 581 نفر در دوره انتقال و 600 نفر در دوره تحکیم تحت پوشش سواد آموزی استان قرار گرفته اند.
وی با یادآوری وجود 176 شهید سواد آموزی در کشور افزود: استان مرکزی در دوران انقلاب هفت شهید سواد آموزی را تقدیم انقلاب کرده است که به منظور بزرگداشت این شهدا امسال یادواره شهدای سواد آموز در شهرستان دلیجان برگزار شد.
32 هزار و 229 بی سواد و کم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان مرکزی وجود دارد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.