به گزارش ایرنا، معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آئین که روز یکشنبه در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور را تشکیل می دهد که برای رسیدن به پیشرفت راهی جز هدایت جامعه به سوی مدیریت علمی و دانش محور نداریم.
حسین رحمانیان پرسش را کلید ورود به تمدن های آینده و اساس پیشرفت هر تمدنی دانست و اظهار کرد: هر جامعه ای بتواند روحیه پرسشگری و پژوهشگری را در تمام عرصه ها تقویت کند ، آن جامعه موفق خواهد شد.
وی بیان کرد: ما معلمان زمانی که بتوانیم دانش آموزان را به سمت و سوی خود اکتشافی و پژوهشگری هدایت کنیم در واقع آن زمان است که در راه آموزشی ماندگار و هدفمند حرکت کرده ایم.
وی با اشاره به جمله تاثیر گذار ' ما می توانیم ' رهبر معظم انقلاب ، خاطر نشان کرد: اکنون این شعار ملی در بدنه امروز آموزش و پرورش قابل مشاهده است.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: شاهد افزایش حدود 100 درصدی تعداد معلمان پژوهنده در سال 96 نسبت به سال گذشته با محوریت پژوهش در این استان هستیم که تحسن برنگیز است .
رحمانیان با بیان اینکه آموزش و پرورش در سه سال متوالی است که دستگاه برتر پژوهشی در استان البرز شناخته می شود، تصریح کرد: تعداد معلمان البرزی در اقدام پژوهی از 3007 نفر به 6012 نفر رسیده است.
وی گفت: معلمان البرزی با ارائه 3 هزار و 196 اثر در مرحله استانی بیستمین برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند.
وی اضافه کرد: پس از ارزیابی داوران در مرحله استانی سه اثر پژوهشی از معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک و دو کرج برتر شناخته شد و به دبیرخانه کشوری بیستمین برنامه معلم پژوهنده ارسال شد.
وی اظهار کرد: اثر اقدام پژوهی سارا هادیان با عنوان ارائه راهکارهای افزایش مشارکت فعال دانش آموزان در تدریس درس اقتصاد و نسرین عظیمی زاده با عنوان راهبردهای عملی افزایش علاقمندی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به ریاضی از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مرحله کشوری راه یافت و به ترتیب رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی یادآور شد: از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیز شهر بانو حسنی با عنوان پژوهشی چگونه می توانیم با تدریس به روش معکوس توانمندی حرفه ای همکارانم را افزایش دهیم در بیستمین برنامه ملی معلم پژوهنده رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد.
در این استان به 120 معلم پژوهنده برتر کشوری - استانی با اهدا تندیس، لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.
استان البرز 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.