محمد مهدی قاسمی، یکشنبه در همایش کشاورزی، تولید و اشتغال شهرستان لامرد افزود: هم اینک فرصت سرمایه گذاری در زمینه توسعه گیاهان دارویی، احداث گلخانه، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث سردخانه در این شهرستان فراهم است.
خیران شهرستان لامرد تا کنون در زمینه های مختلف از جمله عرصه بهداشت و درمان، مدرسه سازی، ساخت مسجد و حسینیه، فعالیت های قابل توجهی داشته اند و این شهرستان در جنوب استان فارس یکی از مناطق مطرح در انجام کارهای عام المنفعه است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کشاورزی شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار ظرف یک سال اخیر بیش از یک هزار و 300 هکتار آبیاری تحت فشاراجرا و همچنین با هدف دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید روغن خوراکی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، در سطحی به وسعت یک هزار هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هدف ما افزایش سطح زیرکشت نیست بلکه افزایش بهره وری آب و نهاده های کشاورزی است.
قاسمی ادامه داد: هدف گذاری ما در تمام حوزه های کشاورزی بر اساس افزایش بهره وری، امنیت غذایی پایدار، افزایش درآمد کشاورزان و پایداری زیست بوم (اکوسیستم) است.
او گفت: ما مجاز نیستیم از آب موجود به هر شیوه ای که می خواهیم استفاده کنیم، باید بهره برداران به این موضوع توجه داشته باشند که روش های سنتی مانند آبیاری غرقابی در دوره کنونی دیگر منسوخ شده است.
قاسمی، همچنین بیان کرد: طرح پهنه بندی کشاورزی با هدف استفاده بهینه از نیروهای کارشناسی و افزایش ضریب نفوذ دانش فنی و انتقال یافته های تحقیقاتی کارشناسان، در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در سطح روستاهای شهرستان ها اجرایی شده است.
او اضافه کرد: در طرح پهنه بندی، حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی بین کارشناسان موجود مراکز تقسیم می شود تا با ایجاد رقابت بین کارشناسان زمینه افزایش تولیدات کشاورزی از نظر کمی و کیفی فراهم شود.
قاسمی افزود: طرح پهنه بندی کشاورزی به سبب ورود دانش به عرصه و ارتقای کمی و کیفی تولید، همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی به جز طرح پهنه بندی شهرستانی و مراکز جهاد کشاورزی، پهنه بندی هر 2 هزار تا 2 هزار و 500 هکتار با مسئولیت یک مروج پهنه انجام می شود.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.