به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شیراز افزود: فضل و دانش این عالم ربانی در جامعه امروز باید به عنوان یک الگوی تمام عیار سنجیده و به کار گرفته شود .
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد ترویج بصیرت و اخلاق را از ثمرات زندگی آیت الله حائری دانست که در همه عرصه های زندگی این عالم فاضل موج می زند.
وی گفت: آن مرحوم بدون تعارف آنچه به به مصلحت نظام اسلامی و مردم بود عمل می کرد و به درستی مسایل را تشخیص میداد.
ملک حسینی با بیان اینکه حائری شیرازی مرگ را جشن می پنداشت و از آن استقبال می کرد، گفت : حائری شیرازی به مرگ نگاهی قرآنی داشت ، مرگ در نگاه او جشن بود ، وجه تمایز و شاخصه اصلی زندگی این عالم ربانی همین بود که چشم به مطامع دنیوی نداشت .
ملک حسینی به ارادت آیت الله حائری شیرازی نسبت به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : او بارها در نماز جمعه و در سخنرانی ها ارادت خود را به ولایت بیان کرد ، ولایتمداری از شاخصه های اصلی زندگی آیت الله حائری شیرازی است .
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد بیان مباحث جدید و تفکر بر مبنای عقلانیت را نیز از شاخصه های زندگی آیت الله حائری شیرازی دانست و گفت : تفکر منطقی وتلاش برای فراگیری بیشتر و خود را از فراگیری بی نیاز ندانستن جنبه های عملی است که باید در زندگی حائری شیرازی به عنوان یک الگو مطرح شود و بکار بسته شود .
وی افزود: فرد باید بداند که خداوند ناظر بر کار و زندگی ماست ، این منش و روشی بود که آیت الله حائری شیرازی دنبال کرد و اگر حق را شناخت و تشخیص داد باید آن را بگوید و آیت الله حائری اگر حقیقت را تشخیص می داد بیان می کرد.آیت الله حائری در خصوص بانک ها نظرش را میگفت ، در باره اقتصاد نظر داشت هر چند برخی به تمسخر برداشت می کردند اما امروز می بینیم که همین موارد واقعیت جامعه ماست .
آیین بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی با حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران و مسوولان استان ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، خانواده های شهدا و ایثارگران و مردم شیراز در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.
آیت الله محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی دوازدهم بهمن سال 1315 خورشیدی در شیراز متولد شد و 29 آذر ماه 96 در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله حائری شیرازی تحصیلات حوزه ای را در شیراز و قم پی گرفت و از سال 42 به مدت 10 سال در مسجد شمشیرگرهای شیراز برای جوانان و دانشجویان نشست هایی مختلف برگزار کرد و پس از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه فعالیت های سیاسی رسمی خود را آغاز کرد و به واسطه این فعالیت ها، بازداشت، زندانی و تبعید شد.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
وی در سال 1387 استعفا داد که از اواخر بهمن 1387 با حکم آیت الله خامنه ‌ای، آیت الله اسدالله ایمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.
بیش از 20 کتاب به قلم آیت الله حائری شیرازی نگاشته و منتشر شده‌ است که مثل ها و پندها (در 8 جلد)، پول رایج جهانی و احیای پول اسلام، در اسلام پول نباید کار بکند، در سایه سار وحی، انسان الهی، سیری در آفاق نور، انسان‌ شناسی،تفسیر سوره حمد، درس سحر(شرح ابیات حافظ)، راه رشد و تبلیغ در جبهه از جمله این کتاب هاست.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.