سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگاران ما با بیان این که در سال گذشته 2 هزار و 800 خانوار تحت پوشش بعد از رسیدن به خودکفایی از زیر پوشش این نهاد خارج شدند، گفت: امسال این رقم افزایش یافته و به 3 هزار خانوار رسیده و علت آن افزایش اعطای وامهای اشتغالزایی پایدار با توجه به نظارت های رایج و مستمر بوده است.
وی افزود: امسال همچنین با افزایش اعتبارات رو به رو بودیم و 230 میلیارد تومان شامل 150 میلیارد تومان از اعتبارات بانکی و 80 میلیارد تومان از اعتبارات امدادی به صورت مستقیم و یا در قالب تسهیلات اعطایی توسط بانکهای عامل پرداخت می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بعضی از بانک های عامل در بحث ضمانت برای پرداخت تسهیلات سخت گیری میکنند، اضافه کرد: همکاری بیشتر بانکها در پرداخت تسهیلات خوب است اما تعدادی در بحث ضمانت سخت گیری می کنند و با توجه به اینکه اکثریت مددجویان کمیته امداد از نظر مالی و معیشت دچار معضل هستند و ضامن کارمند ندارند، تقاضا میشود بانکها کمی آسان بگیرند، ضمن اینکه کمیته امداد هم در پیگیری وصول اقساط همکاری می کند به گونهای که اگر بانک اعلام کند که فلان مددجو چند قسط را پرداخت نکرده ما جوابگو هستیم. هرچند در بحث تسهیلات در بین سازمان ها، مددجویان ما کمترین اقساط معوقه را دارند.
حسینی همچنین از بانکهایی که بیشترین همکاری را با کمیته امداد در بحث پرداخت تسهیلات داشتهاند قدردانی کرد و بیان داشت: اعتبارات ما نزد بانک ملی 66 میلیارد و 500 هزار تومان است و این بانک پرداختهای بسیار خوب و آسانی داشته است. بانک کشاورزی نیز بسیار خوب عمل کرده است. بانک رسالت هم همین رویه را داشته و در حالی که ما در بانک سامان نزدیک یک میلیارد تومان اعتبار داشتهایم، اما 92 درصد اعتبارات را جذب کرده است. بانکهای صادرات و رفاه هم عملکرد خوبی دارند اما برخی بانک ها همکاری های کمتری دارند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس همچنین از واگذاری 400 خودرو زامیاد به مددجویان کمیته امداد فارس خبر داد.وی اظهارداشت: واگذاری این تعداد خودرو با اعتبار 12 میلیارد تومان و با همکاری صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته و در سطح کشور بیشترین تعداد واگذاری بوده است. ضمانت این خودروها، سند آن است که در رهن صندوق است و بعد از پرداخت تمامی اقساط سند، آزاد و تحویل مددجو میشود.
حسینی با بیان این که تا پایان آذرماه جاری 250 پانل خورشیدی از سوی مددجویان وارد مدار برق رسانی می شود، افزود: برای تهیه این پانلها 27 میلیون تومان شامل اعتبارات بانکی و امدادی به صاحبان این پانل ها اعطا می شود.
وی اضافه کرد: اغلب مجریان این طرح، پیرمردان، پیرزنان و یا افراد بیسرپرست هستند که قادر به انجام کارهای دستی نیستند و یا نمی توانند از عهده انجام طرح های دیگر برآیند.
حسینی افزود: متقاضیان پانلهای خورشیدی در فضاهایی به وسعت 70- 80 متر و یا پشت بام هایی که سایهگیر نباشد، این پانل را نصب میکنند و 20 سال از سوی شرکت توزیع برق و وزارت نیرو تضمین خرید وجود دارد و در صورتی که این پانل ها وارد مدار شود ماهیانه 700-800 هزار تومان برای صاحبان آن درآمدزایی دارد که در ادامه به اقتصاد خانواده و در نهایت به اقتصاد کشور کمک می رساند. وی گفت: 400 نفر و 1200 خانواده را نیز شناسایی کرده ایم تا در آینده این طرح را برایشان اجرا کنیم. به گفته حسینی، بیشتر طرح های اشتغالزایی از جمله پانل های خورشیدی، تحویل خودرو به مددجویان، اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تفاهم نامه در حمایت از زندانیان و... همگی در زمینه اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: کل وام ها تنها 4 درصد کارمزد دارد و نظارت های قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا باعث پایداری شغل ها میشود. از همین رو اعتقاد داریم که کمیته امداد در زمینه اشتغالزایی به خوبی عمل کرده است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس به طرح کارفرمایی و کاریابی نیز اشاره کرد و گفت: طبق این طرح، نیروی کار که مددجویان باشند به صاحبان کار معرفی می شوند و بر اساس نیاز و تخصص، جذب شرکت و کارگاه خواهند شد و سهم بیمه کارفرما به مدت یک سال و نیم از سوی کمیته امداد پرداخت می شود. این امر مشوقی برای کارفرماها به حساب می آید ضمن این که تا کنون 460 نفر از این طریق و با توجه به سهمیه اعلام شده جذب کارگاه ها شده و بقیه نیز مشغول کار خواهند شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 806455
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.