مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: این خودروها در موقع خرید از تخفیف هفت درصدی برخوردار بود و مددجویان برای خرید آن از 300 میلیون ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و 60 میلیون ریال تسهیلات کمیته امداد امام(ره) بهره مند شدند.
پیمان ترکمانه با بیان اینکه باز پرداخت تسهیلات این خودروها در پنج سال انجام می شود افزود: این خودروها علاوه بر آنکه منبعی برای کسب و کار مددجویان محسوب می شود می تواند به بهبود سیستم حمل و نقل درون و بیرون استان نیز کمک کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان نیز در حاشیه این آیین در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: امسال تفاهم نامه ای میان این صندوق با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار منعقد شد و بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون به 116 مددجوی کمیته امداد تسهیلات قرض الحسنه ارائه شده است.
محسن افروخته افزود: این صندوق به عنوان مهمترین نهاد حامی فعالیت های خرد و کوچک از کسانی که گام های نخست اشتغال را بر می دارند و از سرمایه و تجربه کاری کافی برخوردار نیستند حمایت می کند.
وی ادامه داد: تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به مددجویان کمیته امداد استان همدان ارائه شده و مابقی رقم مورد نیاز برای خرید خودروها نیز از منابع کمیته امداد تامین شد و این افراد هیچ آورده ای متقبل نشده اند.
وی تاکید کرد: شرط این صندوق برای حمایت از مشاغل و ارائه تسهیلات این است که باید در کنار شغل ایجاد شده، خدمت مورد نیاز جامعه نیز تامین شود.
افروخته با بیان اینکه حداقل تضمین ها برای ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است گفت: فرد متقاضی یک چک به این صندوق ارائه کرده و سند ماشین وی نیز در رهن صندوق قرار گرفته شده است و این روان ترین نوع تضمین است.
گفتنی است؛ 40 هزارو 513 خانواده شامل 69 هزارو 946 نفر از خدمات مستمر کمیته امداد استان همدان بهره مند هستند.
در سال گذشته سه هزار و 250 شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شد و سه هزار خانواده مددجوی این نهاد سال گذشته خودکفا شدند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.