به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا حدائق، روز دوشنبه در کنگره بزرگداشت 341 روحانی شهید استان فارس در شیراز با اشاره به اینکه روحیه شهادت طلبی به مسلمانان حیاتی دوباره بخشیده است،بیان داشت: نهادها و دستگاه های مختلف باید فرهنگ شهادت و خدا محوری را بسط و توسعه دهند زیرا این مهم ضریب آسیب پذیری ما را در برابر دشمنان اسلام و نظام به صفر می رساند.
وی افزود: همانگونه که شهدا به وظایف خود جامه عمل پوشاندند و جانشان را در راه اعتلای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی فدا کردند ما هم باید وارثان گسترش اعتقادات مذهبی، باورهای دینی و آرمان های والای آنها باشیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس نیز در این آیین گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی باید به سیره شهدا اهتمام بیشتری داشته باشند و آنها را برای نسل جوان تبیین کنند.
حجت الاسلام محمد حاجی زاده، اظهار کرد: خانواده های شهدا، جوانان و فرزندانشان را برای اعتلای دین و تبعیت از ولی امر خود تقدیم نظام و انقلاب کردند ما هم باید برای حل مشکلات آنان بیشتر بکوشیم.
وی گفت: وجود 15طلبه شهیده و 80 عالم شهید اهل سنت در بین شهدا بیانگر این است که شهادت مخصوص قشر خاص و یا یک جنسیت نیست بلکه از اقشار مختلف در خیل شهدای انقلاب اسلامی وجود دارند.
در ادامه این کنگره از شماری از خانواده های شهدای روحانیت، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.
6118
خبرنگار:‌ علی مختاری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.