هفته وحدت مصادف با ولادت پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) است و اهل تسنن 12 ربیع الاول و اهل تشیع 17ربیع الاول را روز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می دانند و سوء استفاده دشمنان از این اختلاف عقیده موجب شد امام خمینی (ره) این ایام را با عنوان هفته وحدت نامگذاری کنند.
معمار کبیر انقلاب با نامگذاری هفته وحدت علاوه بر اینکه به عقیده و نظر هر دو مذهب تسنن و تشیع احترام گذاشتند، وحدت و اتحاد میان مسلمانان را بیش از گذشته استحکام بخشیدند و به بسیاری از توطئه ها و ترفندهای دشمن بر علیه مسلمانان پایان دادند.
از همان زمان تاکنون علیرغم افزایش دسیسه های دشمن بر علیه مسلمانان، هر سال در این هفته برنامه های متنوعی در راستای تقویت وحدت و اتحاد میان مسلمانان در جای جای ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان جهان برگزار می شود.
اکنون با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ابتکار معمار کبیر انقلاب در شرایطی هفته وحدت در میان آحاد مختلف مردم جشن گرفته می شود که دشمنان ترفندهای جدیدی را علیه مسلمانان اعمال کرده اند.
دوراندیشی و بصیرت و تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری این هفته علاوه بر تقویت اتحاد میان ملت مسلمان ایران موجب شد که امروز مسلمانان اقصی نقاط جهان از وحدت و اتحاد موجود میان ملت ایران اسلامی الگو برداری کنند.
با نگاهی به تاریخ در می یابیم مسلمانان همواره از طریق مختلف مورد هجمه دشمنان بوده اند و در این میان یکی از راه هایی که دشمن همواره برای ایجاد اختلاف در جامعه مسلمین بر روی آن مانور می دهد اختلافات مذهبی و عقیدتی است البته هر بار نیز در نقشه های خود ناکام مانده اند.
بی شک یکی از دلایل اصلی ناکامی دشمنان در اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان در ایران اسلامی اتحاد و یکپارچگی موجود در بین مردم است و نتیجه این همبستگی امنیت و آسایشی است که در دنیا زبانزد است.
با وجود ناامنی هایی که امروزه در بسیاری از کشورهای همسایه ما وجود دارد، ایران اسلامی در امنیت کامل بسر می برد و جزء امن ترین کشورهای دنیا است که این موضوع مهم نتیجه تدبیر و دوراندیشی امام راحل(ره) و همچنین بصیرت و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب در تقویت وحدت و اتحاد میان ملت است.
از 12 ربیع الاول که براساس رویات اهل سنت میلاد پیامبر نور و رحمت است تا 17 ربیع الاول که اهل تشیع اعتقاد به ولادت رسول اکرم (ص) دارد با نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
خبرنگار مرکز سنندج
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.