به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام صادق (ع) موسس مذهب جعفری و آغاز هفته وحدت افزود: وحدت از آموزه های مهم قرآن کریم و از سفارش های موکد رسول گرامی اسلام(ص) است.
وی اظهار کرد: حضرت رسول اکرم( ص ) با سخنان روشنی بخش و هدایتگر و باسیره عملی خود، همواره امت را به اتحاد و همبستگی و دوری از تفرقه و پراکندگی دعوت کرده و هرگز اجازه بروز اختلاف و تفرقه میان مسلمانان را نداده است.
خطیب نماز جمعه هریس اظهار کرد: دین مبین اسلام هرگونه مرزبندی فکری، سیاسی، اعتقادی و طبقاتی را درون جامعه اسلامی نفی می کند و بر اساس تعالیم قرآنی و سیره نبوی، اهل بیت(ع ) نیز همواره در راستای وحدت امت اسلامی حرکت و تلاش کرده و منادی وحدت بودند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: از عوامل مهم و اساسی وحدت در جامعه، ایمان راستین به اسلام و تعالیم قران کریم، تاسی به سیره پیامبر(ص)، رواج فرهنگ اخوت اسلامی، دوری از هواهای نفسانی و ریاست طلبی، عدم تاثیرپذیری ازدشمنان دین و القائات استعمارگران و مقدم داشتن مصالح دین بر مصالح دنیوی است.
وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: از مهمترین حرکت های سیاسی قبل از انقلاب اعتراض دانشجویان در 16 آذر 1332 به ورود معاون رئیس جمهور آمریکا بود و نقطه اوج حرکت سیاسی دانشجویان را می توان در اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13آبان 1358مشاهده کرد.
امام جمعه هریس اظهار کرد: این حرکت که توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام( ره) آغاز شد و نشانه طرد تفکر لیبرالی و مارکسیتی در دانشگاه های کشور و غلبه گسترش اسلام خواهی بود و در جریان این اقدام در دانشگاه تهران 3 نفراز آنان به دست ماموران نظام شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام احمدی به روز دهم آذر سالروز شهادت مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) از آیت اله شهید مدرس به عنوان نماینده ممتاز و اسوه فضیلت، کمال، تدبیر، سیاست و دیانت یاد کرده بود و این شهید الگوی تمامی مبارزان است.
وی یادآوری کرد: این شهید که منادی حق و حقیقت، عدالت و آزادی و استقلال بود، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیاز طلبی های غیر قانونی شدیدا مخالفت می کرد و از صفات برجسته این مرد الهی و نماینده ملت ایران در مجلس شورا عشق به مناجات و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در گفتار و رفتار است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.