به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان در شیراز، با اشاره به وجود 23 نوع ماده معدنی در فارس افزود: بهره وری بیشتر اقتصادی از معادن در گرو فرآوری معادن و صنایع معدنی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: اهدافی مانند خام فروشی کمتر، دستیابی به ارزش افزوده بیشتر، مهیا شدن شرایط برای استفاده صنایع پایین دستی از مواد اولیه معادن استان بخشی از رونق اقتصادی را در حوزه معادن استان محقق خواهد کرد.
تبادار اظهار کرد: استفاده از واژه هایی همچون پنجره واحد نباید تنها در کلام خلاصه شود بلکه باید بهترین و کارآمدترین افراد پس از رئیس یک دستگاه اجرایی در این پنجره واحد قرار گیرد.
استاندار فارس، بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و نظام مهندسی و همچنین اهمیت نقشه راه کارشناسی تاکید کرد و گفت: باید از تجربه های گذشته عبرت بگیریم، اقداماتی که سبب ایجاد تجربه های تلخ شده را کاهش دهیم و تجربه های مفید را بیش از گذشته به کار گیریم.
تبادار اضافه کرد: ظرفیت غنی معادن در فارس فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است و استفاده از تمام ظرفیت های استان امری ضروری است و باید بر اساس ظرفیت های موجود حداکثر بهره برداری را ببریم.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.