حیدر عالیشوندی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه تغییر در قیمت نان باید در کارگروه آرد و نان شهرستان به تصویب برسد تا لازم الاجرا باشد.
وی ادامه داد: در قانون نیامده است که سازوکار دیگری دیگر برای قیمت آرد و نان تصمیم گیری کند و از این جهت بود که ما در روزهای گذشته از افزایش قیمت نان تعجیب کردیم.
فرماندار شیراز اظهار کرد: افزایش قیمت نان باید با کارشناسی و قرار گرفتن در چهار چوب قانونی تعریف گردد و به دلیل اینکه در این چهار چوب قرار نگرفته است این طرح منتفی اعلام شده است .
وی گفت: انتظار است که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه افزایش نرخ نان و کاهش وزن خمیر نان، موضوع را به فرمانداری گزارش دهند تا در مدت 24 ساعت موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد شود.
عالیشوندی در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت نان در شهر شیراز گفت: علت کیفیت نامطلوب پخت نان در این شهر، شمار اندک نانوایی ها است و این که در مقایسه با شمار نانوایی ها در استان فارس و جمعیت مردم مناطق، دست کم نیاز به 223 نانوایی جدید در شیراز است.
فرماندار شیراز گفت: ارتقای کیفیت نان با یک برنامه منسجم در دستور کار است تا افرادی که نانوایی تاسیس می کنند متخصص، باتجربه و دارای توان مالی و فنی باشند؛ بر همین اساس در سال جاری برای 25 متقاضی صلاحیت دار که دارای تجهیزات به روز بودند مجوز نانوایی صادر کردیم.
فرماندار شیراز گفت : کیفیت نان علاوه بر وجود آرد مرغوب به چگونگی پخت آن و عمل آوری توسط دستگاه های استاندارد و نیروی کار متخصص وابسته است که همگی در کنارهم می توانند به کیفیت نان و رضایت مشتری منجر شود.
در روزهای اخیر، مباحثی درباره افزایش قیمت نان در کشور مطرح شده بود.
رئیس اتاق اصناف کشور در این باره اعلام کرد: اجرای طرح افزایش قیمت نان تا زمان بررسی مجدد در کارگروه شورای آرد و نان متوقف شده است.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.