رئیس دفتر منطقه‌ای شمالغرب راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: مصالح ساختمانی فناورانه راهی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها است.
یوسف محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  در بازدید از زون صنایع فرهنگی و خلاق پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، اظهار کرد: بحث نوآوری و فناوری در حوزه‎ی مصالح ساختمانی و راهسازی بر پایه‎ی تاکید اسناد بالا دستی، اخیرا مورد توجه دولت و وزرات راه و شهرسازی قرار گرفته است. همچنین در قانون برنامه‌ی ششم توسعه کشور‌، سند چشم انداز توسعه‎ی 1404 کشور و آئین نامه‌ی 2800 زلزله بر استانداردسازی ساختمان‌ها تاکید بسیاری شده است که برای عملیاتی شدن آن  برنامه‌های زیادی ناظر بر آگاهی بخشی در بین عوامل اجرایی تدوین شده است. این عوامل شامل دولت، مالکان و سازندگان و نیز دستگاه‌های حمایتی و سیاست گذار می شود.
وی افزود: در چنین شرایطی گذار از حالت سنتی به سمت صنعتی شدن از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدزاده با اشاره به مزایای صنعتی شدن روند ساختمان سازی گفت: ایمن سازی ساختمان ها، کاهش هزینه ی قیمت تمام شده‌ی محصول، افزایش ضریب ایمنی از جمله مزایایی است که در قالب مقاوم سازی و استفاده از فناوری ها تحقق می یابد.
وی درادامه بیان کرد: دفتر منطقه ای شمالغرب مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی کشور با توجه به رسالت خود تلاش دارد در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت وسازها در خصوص عوامل یک سری اقدامات نرم افزاری انجام دهد که برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله همین نمایشگاه  یکی از مصادیق اینگونه اقدامات به شمار می رود.
وی افزود: در این راستا، گروه های هدف اعم از فناوران ،شرکت های تولید محصولات نوآورانه و مصرف کنندگان فناوری های نوین در حوزه ی ساختمان را به منظور تهیه بانک اطلاعات در دست شناسایی داریم. 
محمدزاده عنوان کرد: زون تخصصی مصالح ساختمانی اولین بار در نمایشگاه نوآوری و فن آوری ربع رشیدی تبریز برپا شده است که  حضور شرکت های دانش بنیان بخشی از فعالیت آن به شمارمی رود. همچنین این زون تخصصی فرصتی برای  توسعه وتجاری سازی فناوری‌های نوین و جذب سرمایه گذار فراهم شده است.
وی با تاکید بر نقش سازمان‌های حمایتی در پشتیبانی از طرح‌های فناورانه، گفت: ارگان‌های دولتی سیاست‌گذار مثل وزارت راه و شهرسازی با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند راه را برای تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و فناورانه هموار کنند. 
محمدزاده خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 50 طرح ثبت نام کرده بودند که ۳۴ مورد آن‌ها در بخش توسعه وتجاری‌سازی و بقیه در بخش فروش محصولات دانش بنیان حضور دارند. در بین طرح‌های حاضر نیز بخش مصالح ساختمانی با رویکرد استاندارد سازی و حرکت به سمت رعایت ملاحظات زیست  محیطی و ایمنی دارای بیشترین فراوانی بوده و قرار است در جریان برگزاری نمایشگاه از دو طرح به صورت نمادین رونمایی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.