مجید آوری فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روزهای اخیر ستاد تنظیم بازار کشور مجوز افزایش نرخ نان به میزان 15 درصد را بنا به درخواست نانوایان، صادر کرده، اما مصوبه افزایش قیمت نان در استان قم هنوز صادر نشده است و این مصوبه بر اساس قانون و بخشنامه های جدید احتمالی در روزهای آینده ابلاغ می شود.
وی بیان کرد: این افزایش قیمت تنها به دلیل تقاضای نانوایان است و دولت با وجود افزایش نرخ تضمینی گندم، قیمت آرد و سایر فرآوردهای مورد نیاز نانوایی ها را افزایش نداده است.
وی بیان کرد: نانوایان به دلیل افزایش هزینه های تولید همچون بالارفتن میزان دستمزد کارگران، درخواست افزایش قیمت نان را داشتند که به شرط رعایت وزن چانه خمیر، ستاد تنظیم بازار کشور با افزایش نرخ 15 درصدی نان موافقت کرد.
آوری فرد گفت: در طول سه سال گذشته قیمت نان با وجود افزایش هزینه های تولید این محصول همچون بالارفتن قیمت آب و برق و دستمزد کارگران، افزایش نداشت اما در سال جاری به دلیل درخواست نانوایان با افزایش قیمت این محصول موافقت شد تا کسب و کار افراد شاغل در این حرفه آسیب نبیند.
گفته می شود، قیمت نان بربری از 6 هزار و 500 ریال به هفت هزار و 500 ریال، نان تافتون سنتی از چهار هزار ریال به چهار هزار و 600 ریال، نان سنگک از هشت هزار ریال به 9 هزار و 200 ریال و نان لواش و تافتون گردان از 2 هزار و یکصد ریال به 2 هزار و 400 ریال افزایش یافته است.
وزن چانه خمیر نان بربری 510 گرم، نان تافتون سنتی ٢٣٠ گرم، نان لواش و تافتون گردان 140 گرم و نان سنگک 560 گرم است.
7405/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.