به گزارش خبرنگار ایرنا هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در اردبیل درحالی که کمتر از یک شب به آغاز رای گیری باقی است به شیوه دیگری از تبلیغات روی آورده اند روشی که می توان از آن به عنوان تبلیغات ساکت نام برد.
این افراد از یک طرف برای رعایت قانون و از سوی دیگر برای استفاده حداکثر از فرصت باقی مانده در جلب نظر مردم به نفع نامزد مورد حمایت خویش از هر آنچه به فکرشان می رسد و از هر امکانی که دارند بهره می گیرند.
اکثر ستادهای تبلیغاتی که از نیمه شب گذشته تعطیل شده بودند با تصمیم متولیان و مسوولان آنها تا ساعات ابتدایی بامداد امروز همچنان درهایشان را بسته نگهداشتند اما از ظهر فعالیت های آرام این ستادها به تدریج از سرگرفته شده است.
پخش انواع سرود و موسیقی با صدای بسیار بلند که در یک هفته اخیر و به خصوص روز گذشته بیش از هر موضوع دیگر توجه رهذگران پیاده و سواره را جلب می نمود بطور کلی قطع شده است و فقط دست اندرکاران و افرادی چند از هواداران نامزدها که اغلب از اقوام و آشنایان می باشند رفت و آمد بی سر و صدایی به آنها دارند.
به نظر می رسد عمده فعالیت های تبلیغاتی که در این ستادها انجام می شوند دریافت بعضی اقلام مانند کارت های کوچک ؛ پوستر و بروشورهای حاوی تصاویر و شعارهای نامزدها و توزیع غیر ملموس آنها در میان مردم از درب منازل گرفته تا مغازه ها و دیگر امکان عمومی می باشد.
باتوجه به قرار گرفتن در روز پنجشنبه برنامه ریزان تعدادی از داوطلبان ، بسته های نایلونی کوچکی حاوی شمع ؛ کبریت و تعدادی شکلات را به همراه کارت تبلیغاتی نامزد مورد حمایت خویش که پشت آنها به سوره مبارکه یاسین مزین شده است را در آرامستان های اردبیل توزیع کردند.
رفت و آمدهای متعدد به منازل و مکان های کسب و کار اقوام ؛ دوستان و آشنایان برای انجام تبلیغ حضوری و چهره به چهره نیز از دیگر فعالیت هایی هست که هواداران بعضی از داوطلبان در فرصت باقی مانده تا آغاز رای گیری در برنامه خودشان قرار داده اند.
خود داوطلبان انتخابات شورای شهر در اردبیل نیز که هفته های پرکار و شلوغی را سپری کرده اند اغلب با دعوت اقوام و دوستانشان به محافل خصوصی برایشان سخنرانی کرده و از برنامه هایشان برای آبادانی شهر در شورا در صورت پیروزی در این رقابت ها می گویند.
البته تعداد اندکی از این نامزدها نیز برای جلب نظر افراد واجد شرایط رای دادن ، وعده هایی مانند اشتغالزایی ، کمک به معیشت خانواده ها و نظایر آن می دهند که باتوجه به افزایش آگاهی های سیاسی و اجتماعی مردم شاید فقط در میان درصد بسیار کمی از مخاطبان خریدار داشته باشد.
همچنین تصاویر و پوسترهای افراد داوطلب که از هفته گذشته بر روی شیشه ها و ویترین مغازه ها ؛ شرکت ها و موسسه های خصوصی و خودروها نصب شده بودند همچنان باقی مانده اند.
این درحالی است که باوجود اقدام ماموران شهرداری اردبیل در جمع آوری تابلوهای ویژه نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر هنوز که ساعاتی از عصر سپری می شود تعدادی از آنها در بعضی از خیابان ها ؛ چهارراهها و میدان های شهر به چشم می خورند.
به نظر می رسد کار پاکسازی سیمای عمومی شهر از در و دیوار گرفته تا تیرهای چراغ برق و تابلوهای گوناگون و پل های روگذر پیاده و سواره باتوجه به فراوانی تعداد نامزدهای پنجمین دوره شورای شهر و حجم سنگین ؛ گسترده تبلیغات که می توان گفت تاکنون در اردبیل سابقه ندارد زمان زیادی طول بکشد و آثار آن بازهم باقی بماند.
در این میان مراکز و موسسه های تبلیغاتی مانند چاپخانه داران ؛ پارچه نویسی ها ؛ تولیدکنندگان بنر ؛ طراحان و از این قبیل در اردبیل که به همراه کارگران و دیگر عواملشان هفته های بسیار پرکاری را گذرانده و می توان گفت حجم کارشان در تولید اقلام تبلیغاتی در حدود یک ماه گذشته به مراتب بیشتر از یکسال بوده است به تدریج درحال خلوت شدن می باشند تا با پایان تبلیغات انتخاباتی برای چند روز استراحت نموده و خستگی های روزهای گذشته را به در کنند.
نهایت اینکه روزهای پر چنب و جوش تبلیغات انتخابات با تمام هیجان ها و شور و شوقش به سر آمد و اینک صلاح در این است تا رقابت ها را کنار بگذاریم چراکه زمان حضور پرشور همراه با شعور در پای صندوق های رای و مشارکت در تصمیم گیری برای آینده کشور و نیز شهر زادگاهمان فرا رسیده است.
موضوع مهم دیگر احترام به قوانین و نتیجه رای گیری است خواه افراد مورد حمایت ما پیروز این عرصه رقابت باشند و یا نامزدهای دیگر ، چون نتیجه هرچه باشد با رای اکثریت مردم به دست آمده و هدف خدمت به این مرز و بوم است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا فردا جمعه برگزار می شود.
گزارش از مسعود وسیله**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.