خواستگار قلابی که خود را مدیر فروش یک مغازه معرفی کرده بود، نمیدانست که بعد از مدتی در دام پلیس گرفتار خواهد شد.
چندی قبل دخترجوانی به دادسرای شیراز مراجعه کرد و مدعی شد که در دام یک خواستگار کلاهبردار گرفتار شده است.این دختر به بازپرس گفت: پدرم مردی ثروتمند است به همین دلیل مبلغی پول داشتم و آن را پس انداز کرده بودم. یک روز با پسری آشنا شدم آن پسر ابتدا مرا تعقیب کرد و پس از چند روز مدعی شد که به من علاقه مند است.
وی ادامه داد: ابتدا توجهی به صحبت های آن پسر نمی کردم اما او هر روز مرا تعقیب می کرد و تا نزدیکیهای منزلمان دنبالم می آمد. او آنقدر به بهانه ازدواج به من نزدیک شد که اعتمادم را جلب کرد.او ادعا کرد که مدیر فروش یک فروشگاه کالای پزشکی است و در جاهای مختلف آشنا دارد. او طوری رفتاری کرد که گویا یک مرد ثروتمند و باتجربه است. در واقع جایی برای شک و تردید نگذاشت. بعد از مدتی آنقدر به هم نزدیک شدیم که اگر یک روز او را نمی دیدم آنقدر ناراحت بودم که همه متوجه می شدند. مدتی قبل او مدعی شد که مقداری پول نیاز دارد و از من خواست تا آن پول را تهیه کنم تا خودرویی مدل بالا خریداری کند و به خواستگاری ام بیاید. من هم به خاطر اینکه به او
علاقه مند بودم و فکر می کردم که قرار است با هم ازدواج کنیم مبلغ 70 میلیون تومان به او دادم.
وی در ادامه گفت: قرار شد او تا مدتی بعد پول را بازگرداند. اما پس از مدتی ناگهان به طور مرموزی ناپدید شد.هر چه با موبایلش تماس میگرفتم کسی گوشی را جواب نمیداد من تصمیم گرفتم از این خواستگار کلاهبردار شکایت کنم. با شکایت این دختر جوان، کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند در حالی که تحقیقات برای دستگیری این خواستگار کلاهبردار ادامه داشت پرونده های دیگری که به همین شیوه از آنها کلاهبرداری شده بود گشوده شد.
در بررسی دیگر پرونده ها سرنخ هایی به دست آمد و مشخص شد که فردی با معرفی خود به عنوان خواستگار، سر تعدادی دختر کلاه گذاشته است و از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب زده است.
در ادامه تحقیقات با توجه به سرنخ هایی که به دست آمد ماموران هویت این خواستگار قلابی را شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند. با توجه به تحقیقات گسترده مشخص شد که این مرد کلاهبردار با یک دختر جوان مدتی قبل ازدواج کرده و شاکی را که دختر مردی ثروتمند است فریب داده و با ادعای اینکه به او علاقه مند است و قصد دارد به خواستگاری اش بیاید ابتدا خود را فردی عاشق جازده و با جلب اعتماد قربانی مبلغ70 میلیون تومان از او گرفته و سپس متواری شده است. تحقیقات بعدی سرنخ هایی دیگری را در اختیار ماموران قرار داد. در نهایت ماموران با اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این کلاهبردار وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی متهم را دستگیر کردند.
وی در بازجویی های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد. پس از آن متهم برای بازجویی در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفت.
در ادامه دختر جوان دیگری نیز با مراجعه به همین شعبه مدعی شد که از او کلاهبرداری شده است.
وی پس از مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرد و گفت خواستگار قلابی از او نیز 100 میلیون کلاهبرداری کرده است. در ادامه ماموران به بازجویی از متهم پرداخته اما وی مدعی شد که با این دختر جوان شریک بوده و از او کلاهبرداری نکرده است.
تحقیقات بعدی سرنخ های دیگری را در اختیار بازپرس پرونده قرار داد زیرا مشخص شد که این متهم با همین روش با دختری آشنا شده و قصد کلاهبرداری از او را داشته اما پس از مدتی به دلیل علاقه ای که بین آنها به وجود آمده به خواستگاری آن دختر رفته و قرار بوده که به عقد هم درآیند.
گفتنی است متهم پرونده هم اکنون در زندان به سر می برد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797926
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.