آنها در اعترافات خود گفته اند که می خواستند پولدار شوند و برای همین به سراغ دختران و زنان میرفتند تا نقشه شان را اجرا کنند.چندی قبل مأموران پلیس شیراز در جریان سرقت های سریالی قرار گرفتند. در این سرقت ها دو جوان چاقو به دست با حمله به طعمه های خود دست به کیف قاپی می زدند.
یکی از مالباخته ها که زن جوانی بود به مأموران گفت: شب به خانه می رفتم. در این میان متوجه شدم که موتوری در تعقیب من است. سرنشینان موتور دو پسرجوان بودند که ناگهان به سمتم
حمله ور شدند.
آنها با تهدید کیفم را از دستم گرفتند اما من مقاومت کردم. در همین هنگام یکی از آنها با مشت ضربه ای به صورتم زد و کیفم را از دستم قاپید.با افزایش شکایت های مشابه، تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان موتورسوار شروع کردند.
در نخستین اقدام مالباخته ها در اداره پلیس حاضر شدند و به چهره نگاری دو سارق پرداختند، بررسی ها حکایت از آن داشت که یکی از سارقان سابقه کیفری دارد.جست وجو همچنان برای شناسایی سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از مالباخته ها سرنخی را پیش روی تیم تحقیق قرار داد و با این سرنخ مأموران موفق به شناسایی متهمان شدند و هردو سارق را دستگیر کردند.آنها در بازجویی ها به سرقت های سریالی اعتراف کردند و انگیزه خود را پولدار شدن عنوان کردند. یکی از آنها به مأموران گفت: چند وقت پیش من و دوستم تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن دست به کیف قاپی بزنیم.
شیوه مان این بود که شبانه به خیابان های شیراز می رفتیم و بعد از شناسایی طعمه مان که معمولا خانمها بودند به سمت آنها حمله ور می شدیم و کیفشان را سرقت می کردیم. بعد از سرقت هرچه پول داخل کیف بود برمی داشتیم و بعد کیف را به همراه وسایلی که در آن بود در بیابان رها می کردیم.
متهمان در بازجویی ها به 45 فقره کیف قاپی اعتراف کردند و در نهایت این پرونده به دادگاه ارسال شد.
متهمان نزد قاضی پرونده نیز به کیف قاپی اعتراف کردند. با توجه به سابقه دار بودن یکی از متهمان برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شد و هر دو راهی زندان شدند.
پلیس با ارایه هشدارها و توصیه های پلیسی درخصوص جیب بری و کیف قاپی توجه عموم شهروندان نسبت به رعایت این موارد را خواستار شد.در این هشدارهای پلیسی آمده است:
از حمل و جا به جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیرضروری جدا خودداری کنید. از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در انظار عمومی خودداری کنید.
در اماکن شلوغ مراقبت بیشتری از اموالتان کنید.
چنانچه قصد حمل پول نقد دارید، از چک های تضمینی بین بانکی استفاده کنید.
مشخصات اموال داخل کیف را ضبط و نگهداری کنید.
چنانچه در اماکن شلوغ احساس می کنید، افرادی غیرطبیعی به شما چسبیده یا هل می دهند هوشیارتر باشید و مراقبت بیشتری از کیف و محتویات جیبتان کنید.چنانچه قصد رفتن به محلی را دارید که حمل کیف ضرورت ندارد از بردن کیف خودداری کنید.
سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیرطبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته باشید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 776351
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.