به گزارش ایرنا بهزاد مریدی، عصر شنبه در سومین روز از نمایشگاه کتاب فارس و در آیین رونمایی از 11 جلد کتاب اثر هنرمندان بسیجی در شیراز افزود: هنرمندان بسیجی با تعهدی که دارند برای حفظ و اشاعه ارزش های انقلاب اسلامی می کوشند و کتاب هایی هم که در این آیین از آنها رونمایی می شود یا به مقوله هنر و بسیج پرداخته اند و یا اینکه توسط هنرمندان بسیجی و نویسندگان این حوزه نگاشته شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز در این آیین، گفت: مصونیت از آسیب فرهنگی با گسترش دینداری در حوزه کتاب میسر است.
سرهنگ پاسدار سعید کوشکی افزود: کتاب باید منشا تمدن‌ساز شود و به همین سبب بنگاه‌های انتشاراتی بسیج و سپاه که درحال تدوین فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ اسلامی هستند در این نمایشگاه حضور دارند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس بیان کرد: حضور بسیج هنرمندان در نمایشگاه کتاب در کنار سایر ناشران کمکی به توسعه فرهنگ کتابخوانی کشور است.
وی، در قسمت دیگری از سخنان خود، فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را از سوی امام خمینی (ره) تصمیمی خردمندانه و حکیمانه دانست و افزود: بنیان اصلی این نهاد بر ایمان به خدا، بصیرت و عمل انقلابی است و اگر بسیج روزی برای ایفای نقش در حوزه دفاع از اسلام متولد شد، اما امروز با حضور یک سوم مردم در این مجموعه عظیم، از ارزش‌های الهی دفاع می‌شود.
کوشکی گفت: بسیج در عرصه‌های گوناگون پیشگام است و حاصل خلوص نیتی که در دل این مجموعه موج می‌زند، امنیت و اقتدار نظام اسلامی است.
وی، با اشاره با مثلث صهیونیسم، استکبار و وهابیت که در 6 سال گذشته تلاش کردند خود را به مرز‌های ایران نزدیک کنند و در منطقه ناامنی پدید آورند، بیان داشت: انتقال فرهنگ بسیج و جاذبه فرهنگی که در این مجموعه مقدس شکل گرفته است، باعث شد ناامنی‌ از مرز‌های ما دور شود.
کوشکی، همچنین از سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تجلیل کرد و عملکرد وی را حاصل عمل به فرهنگ بسیجی و تبعیت محض از ولایت دانست.
در ادامه این آیین از 11 کتاب که در قالب نظم و نثر نگاشته شده، رونمایی شد.
این کتاب ها شامل، ما علیه ما اثر ساجده تقی زاده، مجموعه شعر پرنده مصلوب از پروانه نجاتی، ستارگان آسمان انسانیت از سید جلیل حسینی، پوکه‌های لبخند از عبدالرضا قیصری و محمد جواد فرمانی، کوچه‌باغ‌های پرتقال و زخم از محمد مرادی است.
زخم‌واژه‌های مکرر اثر فاطمه فاضلی، بیداری واژه‌ها از مرضیه مرادی و معصومه مرادی، ترجمان اشک‌ها از مرضیه هوشمندنژاد و شب‌خوانی شب‌بوها از حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد از جمله کتاب هایی است که از آنها رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از شماری از فعالان فرهنگی، نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات پایداری و مقاومت تجلیل شد.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس که از دوم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز بر پا شده تا هفتم آذرماه ادامه دارد.
پنجم آذرماه سال 1358به فرمان امام خمینی (ره) بسیج مستضعفان تشکیل شد.
6118
خبرنگار: سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.