رضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره از جشنواره و در بخش شعر کرمانجی، دکتر صادق فرهادی، صادق آدینه و حسن روشان داوری آثار را بر عهده دارند.
وی افزود: قاسم مهرنیا و دکتر محمدرضا عبدی داوری اشعار رسیده به بخش شعر ترکی و تاتی را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: در شعرهای کلاسیک، سپید و کودک هم عبدالجواد موسوی و محمد کاظم کاظمی و علی نقویان، ابوطالب شیرین و جواد گنجعلی و نرگس برهمند عهده دار داوری آثار هستند.
رضایی اظهار کرد: ٧٥٦ اثر از ١٦٧ شاعر به دبیرخانه دومین جشنواره شعر کوتاه استان ارسال شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از این تعداد 292 اثر مربوط به شعر سپید، 194 اثر مربوط به شعر کلاسیک، 88 اثر مربوط به اشعار کرمانجی، 33 اثر مربوط به اشعار تاتی، 11 اثر مربوط به اشعار ترکی، 58 اثر مربوط به بخش نوقلم و 80 اثر مربوط به بخش جنبی است که داوری آثار چند روزی است آغاز شده است.
رضایی افزود: این جشنواره در ٢ بخش اصلی و جنبی و در قالب های دوبیتی، مفردات و تک بیت، طرح و سه گانی، سه خشتی، رباعی و دوبیتی کرمانجی و قالب های کوتاه ترکی و ترکمنی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: آثار در بخش اصلی با موضوع آزاد و در بخش جنبی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و ادبیات پایداری تعیین خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در هر یک از بخش‌های شعر سپید و کلاسیک سه برگزیده و در بخش‌های نوقلم و بخش جنبی دو برگزیده معرفی خواهند شد.
بر اساس این گزارش آیین پایانی جشنواره نهم آذرماه سال جاری در شهرستان مانه و سملقان برگزار خواهد شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.