علیرضا سیاهپور، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی مدت مذکور تنها در چند مورد شاهد سقوط و ریزش اجسام به برخی جاده های استان بودیم که نیروهای راهداری بلافاصله نسبت به پاکسازی معبر اقدام کردند.
وی ادامه داد: به رغم اینکه طرح راهداری زمستانی هنوز به طور رسمی آغاز نشده اما با شروع بارندگی های پاییزی تمام راهدارخانه ها و گشت های راهداری شهرستان های استان در محورهای مواصلاتی مستقر شده و در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.
او گفت: همچنین از ساعت 2 و 30 دقیقه تا پنج بامداد امروز شاهد بارش برف در برخی محورهای شهرستان سپیدان از جمله محور شیراز – سپیدان – یاسوج و محور سپیدان – کُمهر بودیم که نیروهای راهداری این شهرستان نسبت به برف روبی و رفع انسداد در این محورها اقدام کردند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اضافه کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس، بارندگی ها در 2 روز آینده در استان ادامه خواهد داشت و این فرایند به میزان چهار الی هشت درجه سانتیگراد کاهش و برودت هوا را بدنبال خواهد داشت.
سیاهپور ادامه داد: این کاهش دما در یخ زدگی سطح جاده ها، معابر و کاهش دید افقی رانندگان موثر خواهد بود که به شهروندان توصیه می شود ضمن اجتناب از سفرهای غیر ضروری، در صورت انجام هرگونه سفر حتما وسایل و تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ و البسه گرم به همراه داشته باشند.
او افزود: رانندگان تمام هشدارهای پلیس و نیروهای راهداری را جدی گرفته و مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند.
بارندگی ها از اواخر سه شنبه در استان فارس آغاز شد.
اداره کل هواشناسی فارس چهارشنبه اعلام کرد: بارندگی ها تا جمعه ادامه خواهد داشت و احتمال بروز سیل هم وجود دارد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.