صمد سبزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در جریان بارندگی و سیل سال گذشته این روستا در 2 مرحله در محاصره سیل قرار گرفت و بطور کلی ارتباط خود را با دیگر نقاط از دست داد.
وی اضافه کرد: در جریان این بارندگی ها خسارت زیادی به منازل مسکونی مردم وارد شد و تنها ارتباط مردم از راه هوایی با شهر آبدان مرکز بخش و روستاهای همجوار میسر بود.
رئیس شورای اسلامی روستای ملگه تاکید کرد: دلیل اصلی نفوذ آب به این روستا وجود دره های فصلی مشرف به آن است که باید مسئولان برای مهار و جلوگیری از طغیان آن یک پل 2 دهانه در جای آب نما احداث کنند.
وی ضمن قدردانی از تلاش بنیاد مسکن شهرستان دیر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان با تخصیص تسهیلات بانکی مشکلات مسکن تخریبی مردم را برطرف کرده است.
سبزی بیان کرد: جاده دسترسی این روستا تا جاده بوشهر - کنگان 2 کیلومتر فاصله دارد که آسفالت است و نزدیک روستا یک آب نما احداث شده که جلو آب را سد می کند و باعث طغیان و ایجاد سیل می شود و روستا را در معرض سیل قرار می دهد.
فرماندار دیرگفت: مطالعات برای ساخت پل و حل مشکلات مردم این روستا انجام شده و راهداری و حمل و نقل جاده ای باید برای ساخت پل 2 دهانه در این روستا اقدام کند.
وی افزود: در سال جاری یک میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستای ملگه هزینه می شود.
روستای ملگه دارای 23 خانوار درقالب 120 نفر جمعیت دارد که در فاصله 2 کیلومتری مرکز شهر آبدان از توابع شهرستان دیر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.