به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت 28 آبان ماه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به پهناوری جاده های استان کرمان افزود: این استان با 379 نفر کشته پس از استان فارس بیشترین تعداد کشته‌ ها را در تصادفات برون شهری در پنج ماهه نخست سال جاری داشته است.
وی علت اصلی واژگونی خودروها را خطای انسانی عنوان و اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تمام اقدامات و فعالیت ‌های دستگاه ‌های مرتبط این حوزه با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ ای و روانی و سهولت تردد انجام می‌ شود و تاکنون نیز اقدامات فراوانی انجام شده است.
وی محورهای کرمان‌ به بم و کرمان به سیرجان را پر تصادف ترین محورهای استان عنوان کرد و افزود: علت بیش از 60 درصد تصادفات و تلفات جاده‌ ای در محورهای این استان، واژگونی و خروج خودروها از جاده بوده است.
مقبلی خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری با اقدامات انجام شده تلفاتی در ناوگان مسافربری (اتوبوس برون شهری) نداشتیم و تنها چند مورد تصادف رخ داده است.
**نصب 130 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به تاثیر مثبت 29 دوربین کنترل سرعت موجود در جاده های استان کرمان گفت: طرح نصب 130 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های این استان در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه پس از نصب 29 دستگاه دوربین در جاده های استان کرمان شاهد کاهش 68 درصدی تصادفات بودیم افزود: با راه‌ اندازی این دوربین ها 2 هزار کیلومتر از محورهای برون شهری استان زیر پوشش دوربین کنترل سرعت قرار می‌ گیرند.
مقبلی ادامه داد: محور کرمان به سیرجان و کرمان به بم به دلیل پرحادثه بودن در اولویت نصب دوربین قرار دارند و نصب دوربین ها در این 2 محور پیشرفت خوبی داشته است که بزودی به بهره برداری می رسد.
**شناسایی 115 نقطه حادثه خیز در جاده های استان کرمان
وی با بیان اینکه 115 نقطه پرحادثه در استان کرمان شناسایی شده است گفت: اعتبارات کمی تنها برای اصلاح 20 نقطه حادثه خیز در سال جاری اختصاص داده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به کمبود اعتبارات استان کرمان برای اصلاح و ایمن‌ سازی جاده‌ های استان کرمان اشاره کرد و افزود: این استان با توجه به رتبه بالای تصادفات جادهای در کشور نیازمند توجه و مساعدت بیشتر مسئولان برای اصلاح و ایمن‌ سازی، رفع نقاط حادثه خیز، ایمن ‌سازی راههای روستایی، روکش آسفالت، ساماندهی تقاطع‌ های فرعی روستایی به راههای اصلی و نگهداری جاده‌ های اصلی است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای امنیت جاده های استان کرمان گفت: 500 کیلومتر شانه‌ سازی و ایجاد شیب شیروانی، 240 کیلومتر روکش آسفالت، تعمیر 15 دستگاه پل بزرگ و 40 دستگاه پل کوچک، پنج هزار کیلومتر خط‌کشی محورها، 950 متر مربع اجرای خط نوشته و آشکارسازی 223 نقطه پرحادثه از جمله اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بوده است.
**وضعیت نامناسب ترمینال آدینه کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان وضعیت پایانه مسافربری آدینه کرمان را با توجه به اینکه پیشانی شهر است، نامناسب ارزیابی و تصریح کرد: پنج درصد هزینه هر بلیط به حساب شهرداری واریز می‌ شود این در حالی است که شهرداری تعهدات خود را برای ساماندهی این پایانه انجام نداده است و پایانه مسافربری آدینه کرمان وضعیت مطلوبی ندارد.
وی با بیان اینکه مسافران امکانات شهر کرمان را با پایانه مسافربری این شهر می سنجند گفت: استراحتگاه رانندگان و نمازخانه ترمینال آدینه کرمان با هزینه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ساخته شده است.
استان کرمان به علت پهناوری و 2 هزار کیلومتر راه اصلی تلفات جاده ای بسیاری را به خود اختصاص داده است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان متولی راه های این استان است و وظیفه ایمن سازی، احداث و بازسازی جاده ها را بر عهده دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.