به گزارش ایرنا، سید محمد حسن باستی روز دوشنبه در نشست اصظراری مدیریت بحران استان بوشهر افزود: در پی وقوع زمین لرزه‌ای 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان بوشهر برای یاری رساندن به حادثه دیدگان به حالت آماده‌باش درآمدند.
وی با بیان اینکه زلزله یاد شده شمال غرب تا جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده است افزود: قدرت زلزله در استان کرمانشاه سنگین و خسارت و تلفات فراوانی در پی داشته است.
باستی، با اشاره به میزان خسارت های وارده به منطقه سرپل ذهاب و قصرشیرین گفت: 9 استان به عنوان معین، استان زلزله زده کرمانشاه برای اعزام امکانات امدادی تعیین شده و اکنون عملیات امدادی در دست اجراست.
وی ادامه داد: شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر آمادگی 100درصد و کامل برای اجرای ماموریت‌های مختلف امدادی، پزشکی و انتقال تجهیزات برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه را دارد.
باستی تاکید کرد: هنوز از منطقه زلزله ‌زده کرمانشاه از استان بوشهر اعلام نیاز نکرده‌اند ولی این استان تا پایان هفته برای اعزام تیم‌های امدادی، خدماتی و پزشکی در حالت آماده‌باش است.
معاون امورعمرانی استانداری بوشهرگفت: هر چند مسیر طولانی بین استان بوشهر و کرمانشاه وجود دارد ولی این امر باعث سلب مسئولیت مدیران استان بوشهر در برابر حادثه دیدگان این زلزله نمی ‌شود.
باستی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، بارش باران از آذرماه در استان بوشهر آغاز می‌ شود که امکان جاری شدن سیل وجود دارد.
وی افزود: جاری شدن سیل ضمن اینکه تهدیدی برای جامعه است سلامت، امنیت و ایمنی مردم را به مخاطره می‌ اندازد که باید از هم اکنون راهکارهای لازم برای پیشگیری از بروز بحران ارائه شود.
باستی اضافه کرد: جاری شدن سیل می ‌تواند فعالیت‌ شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و دیگر بخش‌ها را مورد تهدید قرار دهد باید از هم اکنون ایمن سازی حوزه‌های مختلف استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد تا از چالش‌ها و تنش‌ها جلوگیری شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه تاسیسات دستگاه‌‌های یاد شده در وقوع سیل، در حالت تهدید فوق‌العاده قرار دارند تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در فرصت باقی‌مانده تدابیر لازم پیش بینی کنند تا در صورت بروز سیل از بحران‌ها جلوگیری شود.
باستی گفت: برای ایمن سازی خطوط انتقال آب استان بوشهر، 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با تاکید بر ترمیم جاده‌ها و آب بردگی محورهای مختلف استان بوشهر افزود: برای بهسازی و ترمیم جاده‌های ارتباطی استان بوشهر 20 میلیارد ریال در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر قرار گرفته است.
وی گفت: اجرای پروژه‌های ایمن سازی تاسیسات که در بروز سیل، استان بوشهر را مورد تهدید قرار می‌ دهد، ضروری است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.