به گزارش ایرنا، حمیدرضا بختیاری روان شناس زندان مرکزی شیرازدر این نشست اعلام کرد:‌کتاب یاد شده روایت خاطرات دوران جنگ نویسنده است و هنر امیدوار بودن و زندگی کردن را به مخاطب آموزش می دهد.
وی ادامه داد: این کتاب به خوانندگان یاد می دهد که چگونه باید از بدترین زندان دنیا که همان گرفتارشدن در سلول ذهنی است، نجات یابند.
سیروس مهبودی از کارمندان زندان مرکزی شیراز در جمع مددجویان با معرفی ویلیام شکسپیر نویسنده و شاعر انگلیسی، خواندن کتاب «اتللو» را پیشنهاد کرد و گفت: در این کتاب یکی از بدترین خصلت های بشری یعنی حسادت و تأثیر آن در تباه شدن زندگی افراد را به زیباترین شکل به نمایش گذاشته است.
به گفته وی شکسپیر بیش از دیگر نمایشنامه نویسان به انسان و خصلت های انسانی پرداخته است و خواندن آن ضروری به نظر می رسد.
سه مددجوی زندان مرکزی شیراز کتاب های حقوق مالکیت فکری و حقوق بشر نوشته محمد حبیبی، مربای شیرین اثر هوشنگ مرادی کرمانی و آموزش روان شناسی برای زندانیان به قلم جعفر بوالهری و علی شمس را به اشتراک گذاشتند.
این نشست و دیدار با حضور بیش از 200 مددجوی زندان مرکزی شیراز 24 آبان برگزار شد.
روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس پنجشنبه در این زمینه به ایرنا گفت:کتاب‌خوانی به گروه خاصی محدود نیست و رواج آن در گروه هایی همچون مددجویان به مراتب اهمیت بیشتری دارد و به زندانیان کمک می کند که با آگاهی، دانش و مهارت به جامعه بازگردند.
وی افزود:‌علاقه مددجویان زندان های فارس به بحث کتاب و کتاب‌خوانی امیدوارکننده است، بررسی ها نشان داده است که هر کجا میزان مطالعه بالاتر باشد، درصد آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت کم تر است براین اساس توجه زندانیان فارس به امرکتابخوانی را باید به فال نیک گرفت.
منوچهری بیان کرد:‌در مجموعه زندان ها اقدامات فرهنگی بسیار خوبی صورت گرفته است،سال گذشته نیز کتابخانه های زندان های فارس به عنوان کتابخانه مشارکتی برگزیده استان انتخاب شدند و برنامه های ترویجی در کتابخانه های زندان ها از سال گذشته بیشتر نیز شده است.
رئیس اداره تربیتی و فرهنگی اداره کل زندان های فارس نیز گفت:‌توجه به بحث کتاب‌خوانی یکی از اولویت های پنج گانه تربیتی در زندان های فارس است و کتاب خواندن برای کمک به زندانیان، بازگشت سعادتمند مددجویان به خانواده، ترغیب فرهنگ کتاب‌خوانی در میان تمام زندانیان و کاهش نگرانی زندانیان نقش بسزایی دارد از این رو در زندان های فارس به این مقوله توجه شایانی شده است.
حامد کریمی ادامه داد:‌زندان های استان فارس 18 کتابخانه مشارکتی دارند و در حال حاضر 70 هزار و 300 جلد کتاب در این زندان ها وجود دارد و 9 هزار و 950 نفر از مددجویان عضو کتابخانه های ندامتگاه ها هستند و میانگین ماهیانه امانت کتاب در زندان های فارس 22 هزار جلد کتاب است.
او به برگزاری 99 مسابقه کتاب‌خوانی و 48 نمایشگاه کتاب در زندان های فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 4600 مددجو در مسابقات کتاب‌خوانی و خلاصه نویسی و 526 نفر در زمینه تهیه روزنامه دیواری همکاری داشته اند همچنین سه هزار و 225 جلد نشریه و روزنامه در کتابخانه های زندان ها وارد شده است که بیش از 11 هزار نفر از مددجویان از این نشریات استفاده کرده اند.
روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در مطلبی به ایرنا اعلام کرد:‌223 کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که 183 کتابخانه نهادی و 39 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل هست.
از این میان 36 کتابخانه عمومی در شهرستان شیراز وجود دارد که 29 باب از آن مربوط به شهر شیراز است.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از شنبه بیستم آبان تا جمعه بیست و ششم آبان 96 در کشور برگزار می‌شود.
نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پنجشنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.
خبرنگار:‌غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
1876/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.